Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
#7 Linia kolejowa nr 35 - Olszewka - OP9RNG
Właściciel: PAVLIS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 01-11-2023
Data utworzenia: 01-11-2023
Data opublikowania: 01-11-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 10-01-2024
5x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 0 obserwatorów
9 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linię kolejową otwarto 1 lipca 1900 roku na odcinku Wielbark – Szczytno. Po wybuchu I wojny światowej doszło do zajęcia sporej Niziny Północnomazowieckiej przez wojska niemieckie, które wraz z zapotrzebowaniem logistycznym rozpoczęły budowę wąskotorowej linii polowej. W dniu 29 lipca 1915 roku wystosowano rozkaz o budowie odcinka Ostrołęka – Wielbark, którego budowę rozpoczęto dwa dni później od układania nawierzchni od strony Wielbarku. Od 5 sierpnia prace nad budową trwały w trybie dwuzmianowym co 8,5 godziny, a wraz z uruchomieniem wąskotorowej linii polowej. 14 sierpnia rozpoczęto prace budowlane od strony Ostrołęki. Między 10, a 25 sierpnia przerzucono nad Narwią most o długości 170 metrów z jezdnią wynoszącą 3,5 metra nad lustrem wody. Już 29 sierpnia nastąpiło spotkanie ekip budowlanych, a linię oddano do użytku 1 września 1915 roku przez zarząd KPEV z przeznaczeniem do transportu wojsk na front wschodni. W budowę odcinka Ostrołęka – Wielbark zaangażowano trzy kompanie pionierów Eisenbahn-bau Kompanie, dziesięć kompanii wojsk zwykłych i ponad sześć tysięcy jeńców rosyjskich. Po oddaniu linii do ruchu na miejscu prac pozostało dwanaście kompani, które rozpoczęły prace uzupełniające, w skład których wchodziła budowa nowego mostu kolejowego nad rzeką Narew, nad którą prace ukończono 18 grudnia 1915 roku.

Od rozkładu jazdy z dnia 1 czerwca 1917 roku uruchomiono cztery pary pociągów pasażerskich na odcinku Ostrołęka – Wielbark.

Na początku XXI wieku ruch na linii zaczął coraz bardziej zanikać gdy 9 czerwca 2001 roku zamknięto linię dla ruch pasażerskiego na odcinku Ostrołęka – Wielbark, a 31 lipca bieżącego roku również zamknięto linię dla ruchu pasażerskiego na odcinku Wielbark – Szczytno. W 2010 roku odcinek Ostrołęka – Wielbark został przeznaczony przez zarządcę linii do rozbiórki, do której ostatecznie nie doszło, a do gruntownej modernizacji na odcinku Szymany – Szczytno.

W 2013 roku na odcinku Szczytno – Wielbark wznowiono kursowanie pociągów pasażerskich. Po pół roku połączenia na odcinku Szymany – Wielbark zostały zawieszone. W 2016 r. pociągi ponownie powróciły na ten odcinek, lecz tylko na kilka miesięcy.

Od 21 stycznia 2016 r. odcinek od stacji Szczytno do styku z linią kolejową nr 747 w miejscowości Szymany jest wykorzystywany do obsługi połączeń pasażerskich między Olsztynem głównym a protem lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa mazowieckiego na lata 2014–2020 zaplanowano modernizację linii na odcinku Ostrołęka - Chorzele na której prace rozpoczęły się jesienią 2019 roku. W tym celu na potrzeby modernizacji linii kolejowej wykonawca zdecydował się na dostawę niezbędnych elementów do modernizacji torowiska, których transport odbywał się od strony województwa warmińsko-mazurskiego szlakiem Chorzele – Szczytno.

Prace na odcinku Ostrołęka – Chorzele obejmowały wymianę całej infrastruktury kolejowej począwszy od torowiska i nowych peronów na stacjach i przystankach, aż po urządzenia SRK. Pod koniec lutego 2021 roku rozpoczęto prace nad rozbiórką starego mostu kolejowego nad, który został zastąpiony nową konstrukcją nad którą prace budowlane ukończono w sierpniu 2022 roku. Prace na linii trwały ponad cztery lata, a otwarcie ruchu nastąpiło 11 czerwca 2023 roku.

Źródło:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_35

_________________________________

Zapraszam na serię skrytek ukrytych na trasie linii kolejowej nr 35, odcinek Ostrołęka - Chorzele. Początkowo seria miała kończyć się w Szczytnie, jednak uznałem, że zatrzymam ją w odległości, która jeszcze pozwala mi na swobodny serwis. Osoba chętna zrobić pozostałą część, może się ze mną skontaktować. :)

PRZECZYTAJ

!!! Zabierz ze sobą coś do pisania i pamiętaj o spisaniu danych z ostatniej strony. Przydadzą się do skrytki finałowej. !!!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.