Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
#4 Linia kolejowa nr 35 - Zabiele Wielkie - OP9RLM
Właściciel: PAVLIS
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 23-10-2023
Data utworzenia: 24-10-2023
Data opublikowania: 31-10-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 10-01-2024
4x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
5 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linię kolejową otwarto 1 lipca 1900 roku na odcinku Wielbark – Szczytno. Po wybuchu I wojny światowej doszło do zajęcia sporej Niziny Północnomazowieckiej przez wojska niemieckie, które wraz z zapotrzebowaniem logistycznym rozpoczęły budowę wąskotorowej linii polowej. W dniu 29 lipca 1915 roku wystosowano rozkaz o budowie odcinka Ostrołęka – Wielbark, którego budowę rozpoczęto dwa dni później od układania nawierzchni od strony Wielbarku. Od 5 sierpnia prace nad budową trwały w trybie dwuzmianowym co 8,5 godziny, a wraz z uruchomieniem wąskotorowej linii polowej. 14 sierpnia rozpoczęto prace budowlane od strony Ostrołęki. Między 10, a 25 sierpnia przerzucono nad Narwią most o długości 170 metrów z jezdnią wynoszącą 3,5 metra nad lustrem wody. Już 29 sierpnia nastąpiło spotkanie ekip budowlanych, a linię oddano do użytku 1 września 1915 roku przez zarząd KPEV z przeznaczeniem do transportu wojsk na front wschodni. W budowę odcinka Ostrołęka – Wielbark zaangażowano trzy kompanie pionierów Eisenbahn-bau Kompanie, dziesięć kompanii wojsk zwykłych i ponad sześć tysięcy jeńców rosyjskich. Po oddaniu linii do ruchu na miejscu prac pozostało dwanaście kompani, które rozpoczęły prace uzupełniające, w skład których wchodziła budowa nowego mostu kolejowego nad rzeką Narew, nad którą prace ukończono 18 grudnia 1915 roku.

Od rozkładu jazdy z dnia 1 czerwca 1917 roku uruchomiono cztery pary pociągów pasażerskich na odcinku Ostrołęka – Wielbark.

Na początku XXI wieku ruch na linii zaczął coraz bardziej zanikać gdy 9 czerwca 2001 roku zamknięto linię dla ruch pasażerskiego na odcinku Ostrołęka – Wielbark, a 31 lipca bieżącego roku również zamknięto linię dla ruchu pasażerskiego na odcinku Wielbark – Szczytno. W 2010 roku odcinek Ostrołęka – Wielbark został przeznaczony przez zarządcę linii do rozbiórki, do której ostatecznie nie doszło, a do gruntownej modernizacji na odcinku Szymany – Szczytno.

W 2013 roku na odcinku Szczytno – Wielbark wznowiono kursowanie pociągów pasażerskich. Po pół roku połączenia na odcinku Szymany – Wielbark zostały zawieszone. W 2016 r. pociągi ponownie powróciły na ten odcinek, lecz tylko na kilka miesięcy.

Od 21 stycznia 2016 r. odcinek od stacji Szczytno do styku z linią kolejową nr 747 w miejscowości Szymany jest wykorzystywany do obsługi połączeń pasażerskich między Olsztynem głównym a protem lotniczym Olsztyn-Mazury w Szymanach.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa mazowieckiego na lata 2014–2020 zaplanowano modernizację linii na odcinku Ostrołęka - Chorzele na której prace rozpoczęły się jesienią 2019 roku. W tym celu na potrzeby modernizacji linii kolejowej wykonawca zdecydował się na dostawę niezbędnych elementów do modernizacji torowiska, których transport odbywał się od strony województwa warmińsko-mazurskiego szlakiem Chorzele – Szczytno.

Prace na odcinku Ostrołęka – Chorzele obejmowały wymianę całej infrastruktury kolejowej począwszy od torowiska i nowych peronów na stacjach i przystankach, aż po urządzenia SRK. Pod koniec lutego 2021 roku rozpoczęto prace nad rozbiórką starego mostu kolejowego nad, który został zastąpiony nową konstrukcją nad którą prace budowlane ukończono w sierpniu 2022 roku. Prace na linii trwały ponad cztery lata, a otwarcie ruchu nastąpiło 11 czerwca 2023 roku.

Źródło:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_35

_________________________________

Zapraszam na serię skrytek ukrytych na trasie linii kolejowej nr 35, odcinek Ostrołęka - Chorzele. Początkowo seria miała kończyć się w Szczytnie, jednak uznałem, że zatrzymam ją w odległości, która jeszcze pozwala mi na swobodny serwis. Osoba chętna zrobić pozostałą część, może się ze mną skontaktować. :)

PRZECZYTAJ

!!! Zabierz ze sobą coś do pisania i pamiętaj o spisaniu danych z ostatniej strony. Przydadzą się do skrytki finałowej. !!!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.