Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
N.S. Most podnoszony - OP9R4Z
Jedyny taki egzemplarz.
Właściciel: Remol19
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 22-08-2023
Data utworzenia: 24-09-2023
Data opublikowania: 23-12-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 23-12-2023
22x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
20 odwiedzających
17 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

                 

Pierwsze informacje na temat mostu portowego w Nowej Soli pojawiły się krótko po lokacji miasta w 1743 roku. W miejscu obecnego mostu znajdował się drewniany most o długości około 90 metrów, prowadzący na dawną wyspę, tzw. Mały Lasek. Dzięki poszerzeniu kanału portowego,  oraz szybkiemu rozwojowi portu rzecznego most został przebudowany na początku XIX w.  Długi, wieloprzęsłowy drewniany obiekt miał konstrukcję łukową, a jego środkowa część która znajdowała się najwyżej lustra wody służyła jako trakt wodny dla większych jednostek. Odnowiony most oddano do użytku w 1927 roku. Była to nowoczesna i nowatorska konstrukcja, która umożliwiła funkcjonowanie portu i przyjmowanie większości odrzańskich jednostek pływających. W lutym 1945 roku wycofujące się z miasta jednostki niemieckie dokonały uszkodzenia mostu. W celu przywrócenia ruchu pieszego między brzegami kanału portowego została zbudowana drewniana kładka, która pod koniec lat dziewięćdziesiątych została rozebrana. Właściwy remont mostu przeprowadzono dopiero w latach 1954–1956, kiedy to zmodernizowano układ napędowy zastępując ręczny - elektrycznym. W takim stanie most przetrwał do 1988 roku, kiedy ze względu na pogarszający się stan techniczny ruch kołowy został zamknięty i dopuszczono jedynie ruch pieszy. W 1993 roku wykonano kapitalny remont konstrukcji mostu oraz mechanizmu podnoszenia, a w 2011 miała miejsce naprawa uszkodzonej górnej belki. Obecnie jego stan techniczny jest bardzo dobry. W kwietniu 2012 roku most został wpisany do rejestru zabytków.

Kesz czeka na Was po stronie centrum przy wejściu tam, gdzie nie zalecam wchodzić głębiej. Bezpiecznie do podjęcia z chodnika. Odłóżcie proszę tak, jak zastaliście ,a wisiał będzie tam bardzo długo. Uwaga, miejsce bardzo zamugolone, zwłaszcza w sezonie. Spojler wyjaśnia wszystko. 

Skrzynka szybka, prosta i łatwa w użyciu, założona z tego co tam w plecaku znalazłem :-)  podczas moich gościnnych występów w Nowej Soli i okolicach. Mapa dość pusta, pewnie keszerskiej braci mało na tych terenach, więc postanowiłem to zmienić. Zapraszam do odwiedzin tego wspaniałego miasta. Jeżeli kesza nie ma na miejscu, śmiało proszę reaktywować, ja raczej rzadko bywam w tych rejonach :-) 

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
spojler
Wpisy do logu: znaleziona 22x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy