Linię kolejową do Mirska (Friedeberg /Queis) z Gryfowa Śląskiego (Greiffenberg) otwarto w 1884.
W 1904 przedłużono linię do Jindřichovic pod Smrkem (Heinersdorf der Tafelfichte).
W 1907 otwarto budynek dworca.
1909 - otwarcie linii do Świeradowa-Zdroju (Bad Flinsberg).
W 1923 wybudowano linię wąskotorową ze stacji Mirsk do kopalni kaolitu w Kamieniu (Steine).
1945 - zlikwidowanie połączenia do granicy z Czechami (Jindřichovice pod Smrkem).
W 1996 zlikwidowano wszelkie połączenia pasażerskie ze stacją Mirsk.
2020 - pozyskanie linii kolejowych nr 336 i 317 od PKP PLK przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei
2022 - początek odbudowy torów, stacji i przystanków, która zakończy się ponownym otwarciem kolei z Gryfowa Śląskiego do Mirska i Świeradowa-Zdroju, oby jak najszybciej!
Grudzień 2023 - ponowne otwarcie kolei z Gryfowa Śląskiego do Mirska i Świeradowa-Zdroju!