Kraken to morski potwór przypominający ośmiornicę lub kałamarnicę.
Jest z mitologii greckiej.
Był to pupil Boga Ciemności, Hadesa.
Dorosłe krakeny są wielkości dużego statku (a nawet większe).
Kiedy kraken postanowi zniszczyć statek chwyta go swoimi mackami i zgniata.
Istniał według legend kraken pod władzą Neptuna o imieniu "Triangul";),
słuchał tego, kogo zobaczył pierwszego po 100-letnim śnie.
Po przebudzeniu z ów snu przez 100 lat atakował statki.
Kto był miłośnikiem powieści Juliusza Verne’a i czytał "20 000 mil podmorskiej żeglugi " ten wie,
czym jest Kraken i jaką moc posiada.
A przede wszystkim, jak jest ciężko Krakena poskromić.
Potwór przedostał się na wody Bałtyku i upodobał sobie stary poniemiecki,
opuszczony obiekt w Zatoce Gdańskiej.
Tam, w jego pobliżu, groźny stwór został złapany i uwięziony,
przez równie dzielnego żeglarza i podróżnika - Charona, niczym jak w powieści :)
Nie można było go zabić, bo w Krakenie jest jakaś tajemnicza siła,
która sprawia, że potwór po mimo ran, wciąż trzyma się przy życiu.
Jest za to uwięziony i spoczywa na dnie zatoki, a trzyma go specjalny pojemnik z obciążeniem.
Co zrobić, żeby zdobyć Krakena?
Trzeba go odnaleźć w odmętach morza i wyciągnąć na pokład.
Wyciągnięcie go na powierzchnię wody sprawi, że będzie oszołomiony i bezbronny.
Podejmowanie go pod wodą może sprawić,
że odzyska moc i się uwolni, a nawet może zaatakować śmiałków,
więc lepiej podejmować z łódki.
Kraken może być nadal groźny i może pociągnąć Cię na dno ze sobą,
więc nie pomyl się z lokalizacją uwięzienia Krakena.
Zachowaj wszelką ostrożność i skupienie.
Z pośród wielu pozostałych elementów wystajacych z morza, już 2 metry dalej,
wystają stare, metalowe gwoździe, które mogą zatopić twój okręt pontonowy,
a Kraken, choć uwięziony, nadal może być groźny i mściwy ;-).
Trzeba jeszcze "brać na uwag" ;), że kesz jest skrzynką morską,
zaledwie jedną z kilku tego typu keszy na mapie OC, zainstalowaną na dnie morza.
Przy próbie zdobycia skrzynki trzeba pamiętać o tym,
o czym żeglarze i marynarze pamiętają zawsze, jak wychodzą w morze,
czyli o sile i kierunku wiatru oraz o wysokości fali mierzonych w skali Beauforta.
3 - 4 stopnie w skali Beauforta w okolicach skrzynki to są maksymalne warunki do przebywania na wodzie.
Jeszcze jest coś takiego jak: martwa fala, czyli wysoka fala po silnym wietrze, gdy ten wiatr ucichł.
Jeśli to wszystko Ci nie straszne i czujesz się na siłach stanąć do walki z tym morskim stworem,
to zapraszamy na wody zatoki.
Zachowaj rozwagę, rozsądek i spokój, bo tylko to pozwoli Ci wyjść z tej operacji bez szwanku.
Ciekawostka:
Sam pomysł stworzenia Krakena i zatopienia go w wodzie powstał w mojej głowie jakieś 9 lat temu, ale pierwotnie chciałam go umieścić w jakimś oczku wodnym w środku lasu. Potem pojawił się w moim życiu Charon i skrytykował pomysł z oczkiem mówiąc: " a co się będziesz ograniczać, dawaj na morzu" :D
Hmm.. Tak, łatwo powiedzieć. Zupełnie nie byłam wówczas gotowa, aby instalować go w morzu, nawet nie miałam jak.
I tak pomysł leżał lata, były nawet w międzyczasie kupione materiały na skrzynkę, które zdążyły nawet kilka razy zginąć w domowych szpargałach.
W końcu, w ostatnim czasie, przygotowując spotkanie "Z Charonem- przez Wielki Styks -wprost do Pani Grozy OP70BA - OP9Q79" uznaliśmy, że czas już ku temu najwyższy, aby Krakena powołać do życia.
O skrzynce:
Tradycyjna na współrzędnych.
Uważnie obejrzyj spojlery, aby się nie pomylić.
Znajdź przy podwójnym słupku zamocowaną linkę.
Podejmuj wciągając za linkę na pokład.
Logbook jest specjalny, bo wodoodporny,
zatem nie martw się o jego stan mając np. mokre ręce.
Ołówek dołączony spokojnie daje radę. ;)
W pojemniku znajdują się pamiątkowe certyfikaty dla wszystkich zdobywców.
Serdecznie zapraszamy do podjęcia skrzynki i tym samym do zmierzenia się z groźnym Krakenem.
Powodzenia!!!
Charon7&LadyMoon(