Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[ATK] Most kolejowy w Kowarach - OP9PTC
Właściciel: Bar i Lepsza Połówka
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 08-07-2023
Data utworzenia: 08-07-2023
Data opublikowania: 11-07-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 11-07-2023
14x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 1 obserwatorów
22 odwiedzających
7 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: A walon
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

O moście:

"Otwarcie odcinka Kowary – Kamienna Góra nastąpiło 5 czerwca 1905 r. Budowa tej linii wymagała wykonania wielu obiektów inżynieryjnych, m. in. wydrążenie tunelu o długości 1025 m pod Przełęczą Kowarską oraz wzniesienia kamiennego mostu w Kowarach Górnych. Na odcinku tym, powyżej stacji Kowary Górne nachylenie toru wynosi aż 27 promili, co czyni te trasę dość stromą.
Most nad Jedlicą i nad ulicą Wiejską zbudowany w latach 1903-1905 jest jedną z najbardziej okazałych budowli tej trasy kolejowej. Bryła mostu przedstawia most czteroprzęsłowy o sklepieniach kolistych, wsparty na trzech filarach o przekroju prostokątnym i przyczółkach osadzonych w ziemnych nasypach. Dwa przęsła środkowe służą komunikacji, a dwa skrajne przechodzą w mur oporowy nasypu. Most zbudowano ze starannie obrobionych ciosów granitowych, natomiast podniebienie sklepienia wykonano z starannie spoinowanych cegieł ceramicznych, zachowując obrzeża granitowe. Elewacja posiada wydatny gzyms podporęczowy, odcinający arkady przęseł od ażurowej, stalowej balustrady. Nad filarami umieszczono nadwieszone kamienne balkoniki wsparte na trzech promienistych, masywnych wspornikach. Na ścianie czołowej, w osiach filarów znajdują się potrójne, przelotowe otwory sklepione pełnym łukiem, oparte na skośnych parapetach w kształcie litery V. Takie rozwiązanie poprzez powstały ażur, przydaje masywnej konstrukcji swoistej lekkości, Jednotorowy most ma długość 74,10 m, wysokość od poziomu jezdni do barier – 13,32 m, rozpiętość środkowych przęseł – 18,0 m, a wysokość w świetle 10,0 m, szerokość - 4,75 m, a wraz z balkonikami – 6,95 m. Przekrój filarów u podstawy 4,75 m x 3,2 m.
Ciekawostka: pod zachodnim przęsłem mostu kolejowego znajduje się most nad rzeką Jedlicą, której lustro obniżone jest około 1,5 m poniżej poziomu drogi. Jest to więc most dwupoziomowy."

Cytowane za https://fotopolska.eu/Kowary/b15821,Most_kolejowy_Kowary_ul_Wiejska.html gdzie znajdziecie też ciekawe zdjęcia obiektu.

 

O skrzynce:

Jest to pojemnik mikro typu "pet", zawierający logbook, ołówek i minicerciki dla trzech pierwszych Znalazców.

Prosimy o dyskretne podejmowanie skrzynki i jej skuteczne zamaskowanie.

Na wypadek wątpliwości dodajemy fotospoiler.

 

Życzymy  miłego oglądania mostu i owocnego szukania kesza. :-)

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt Kolejowy
Pomocnik