Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Kolejowo III - OP9PQX
Owner: rudymaniek
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 01-06-2023
Date created: 29-06-2023
Date published: 29-06-2023
Last modification: 23-12-2023
6x Found
0x Not found
0 notes
watchers 1 watchers
22 visitors
2 x rated
Rated as: n/a
1 x recommended
This cache is recommended by: A walon
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Skrzynka dla lubiących kolejowe klimaty

Przystanek kolejowy Ludwikowice Kłodzkie umiejscowiony w tak niesamowitym miejscu, że co by tu nie napisać i tak nie odda wrażeń, które przeżyjesz będąc na miejscu. Stacyjka (cała i czysta), peron z zadaszeniem (cały i czysty) i to razem wciśnięte w zbocze góry no i wiadukt z jeżdżącymi po nim pociągami. Jak dla mnie zaje...ście. 

Trochę historii - kolej dotarła do Ludwikowic Kłodzkich wraz z uruchomieniem linii kolejowej Kłodzko-Wałbrzych w 1880 r. Budując linię, nad rozległą, głęboką na ponad 30 metrów doliną bezimiennego potoku i wzniesiono mierzący 164,7 m wiadukt kolejowy. Dzisiejszy kształt stacja otrzymała wraz z przebudową linii Kłodzko-Wałbrzych na dwutorową w latach 1909–1912.  Na początku maja 1945 r. Wehrmacht zamierzał wysadzić wiadukt stacyjny. Nie doszło do tego ze względu na protesty okolicznych mieszkańców. Jednej z majowych nocy wiadukt rozminowali pracownicy stacji: Wraz z likwidacją zakładów (kopalni w 1939 r., zakładów zbrojeniowych w chwili zakończenia II wojny światowej, elektrowni w 1964 r.), recesją gospodarczą lat 80. i odejściem klientów od kolei na rzecz transportu drogowego, wykorzystanie bocznicy i znaczenie stacji w Ludwikowicach znacząco spadło. W 1998 r. kasę towarową z budynku dworca przeniesiono do Nowej Rudy, natomiast w marcu 1999 r. zlikwidowano pasażerską kasę biletową. 1 kwietnia 2006 r. na linii kolejowej nr 286 zostało zawieszone kursowanie pociągów osobowych. Już pod koniec lat 90. XX w. z uwagi na zły stan techniczny, ruch pociągów przez stacyjny wiadukt odbywał się z prędkością ograniczoną do 15 kilometrów na godzinę. W 2008 r. wiadukt zamknięto. Ruch pociągów towarowych od strony Wałbrzycha prowadzony był wówczas tylko do stacji Bartnica, natomiast pociągi do Ludwikowic kursowały wyłącznie do bocznicy szlakowej. Na początku 2009 r. ponownie dopuszczono ruch pociągów po moście, natomiast wiosną przeprowadzono remont, między innymi wymieniając tory na obiekcie.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
gdzieś tu