Stacja Nakło nad Notecią
Nakło nad Notecią jest stacją węzłową, na której krzyżują się linie: dwutorowa zelektryfikowana z Bydgoszczy do Piły oraz jednotorowa i niezelektryfikowana z Oleśnicy do Chojnic. Stacja posiada 6 torów głównych, z których cztery znajdują się przy dwukrawędziowych peronach, połączonych przejściem podziemnym z budynkiem dworca. Na stacji znajdują się dwa punkty ładunkowe - rampa po stronie parzystej oraz plac ładunkowy po stronie nieparzystej. Odgałęzia się tu także bocznica Cukrowni Nakło, która zlokalizowana jest na wjeździe od strony Bydgoszczy - zakład znajduje się po obu stronach torów i połączony jest taśmociągiem. Po drugiej stronie stacji zlokalizowana była bocznica bazy tłucznia, jednak została rozebrana - zaasfaltowano m.in. tor w przejeździe kolejowym w ciągu ul. Dąbrowskiego. Stacja posiadała również parowozownię, której mury zachowały się do dnia dzisiejszego. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Nk", która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. W obrębie stacji znajdują się także posterunek SKP i dwie strażnice, obsługujące w sumie rogatki na trzech przejazdach kolejowych.
Dawna parowozownia pomocnicza w Nakle n/Notecią została zachowana w stanie trwałej ruiny. Dach zdemontowano około 2011 roku, a pozostałe mury wachlarza zabezpieczono blachą w celu ograniczenia ingerencji warunków atmosferycznych w konstrukcję muru. Dawny wiadukt drogowo-kolejowy, po którym biegła bocznica wąskotorowa do cukrowni została rozebrany a w jego miejscu wybudowano nowoczesny wiadukt drogowy.
O KESZU: Magnetyk na kordach