Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Kozioł oporowy - OP9M30
Kolejowe Kielce
Owner: dziadek72
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > świętokrzyskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 25-11-2022
Date created: 25-11-2022
Date published: 25-11-2022
Last modification: 25-11-2022
13x Found
1x Not found
0 notes
watchers 1 watchers
44 visitors
3 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: palinq
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  One-minute cache  Fixed by magnet  Nature  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Kozioł oporowy, to konstrukcja budowlana umieszczona na końcu toru kolejowego, która ma uniemożliwić wyjechanie z niego taboru kolejowego, zasadniczo przez zahamowanie pojazdu przy jego wjeździe na warstwę żwirowej zasypki (bądź też piasku). Zasypka ta zabezpiecza przed uszkodzeniem pojazd, ładunek i kozioł. Kozły oporowe stosowane są zawsze tam, gdzie kończy się tor (na bocznicach, torach ładowni czy stacjach czołowych). Stanowią zakończenie torów żeberkowych czyli takich, które z innymi torami łączą się tylko z jednego końca (tory wyciągowe, porządkowe, żeberka ochronne). Kozioł oporowy najczęściej tworzą dwie szyny, wygięte łukiem pod kątem 45° o odpowiednim promieniu lub zastrzały wykonane z kształtowników stalowych. Obydwa końce mają często zamontowany podkład kolejowy na wysokości zderzaków, aby złagodzić ewentualne uderzenie. Kozioł oporowy może również być wykonany w postaci betonowego bloku, nasypu ziemnego lub zderzaków hydraulicznych (samohamowny). Kozły betonowe i samohamujące stosowane są w przypadku braku miejsca na kozioł wykonany z szyn wraz z zasypką, lub też gdy zachodzi potrzeba maksymalnego wykorzystania długości torów.

 

Kozioł oporowy jest w złym stanie technicznym, ale warto do niego podejść, chociażby dla roztaczających się widoków.

 

Podczas poszukiwań zachowaj ostrożność, jest to teren PKP więc Służba Ochrony Kolei czuwa.

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
kozioł oporowy