Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Magazyn pancerzy Staropole. - OP9J0S
Owner: alex22
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 03-05-2022
Date created: 03-05-2022
Date published: 03-05-2022
Last modification: 27-06-2022
17x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
39 visitors
12 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

OPIS MIEJSCA:

W trakcie wznoszenia fortyfikacji MRU w centralnym odcinku wybudowano sieć kolei budowlanych pomiędzy stacjami w Kursku i Staropolu. Linia kolejowa Kursko-Starople od początku swojego istnienia była linią o charakterze wojskowym- zbudowano ją na potrzeby budowy MRU.  Na obu tych stacjach były bocznice kolejowe ze składnicami. Gromadzone tam  były materiały budowlane i pancerze do budowy pancerwerków, które następnie koleją budowlaną transportowano  w pobliże poszczególnych obiektów bojowych. Do montażu kopuł w pancerwerkach używano suwnic, które instalowano przy obiektach.Transport kopuł odbywał się też za pomocą specjalnych wieloosiowych platform i ciągników gąsienicowych.

 

 

Zastosowanie kolei szerokotorowej do budowy panzerwerków było spowodowane głównie znacznym ciężarem pancerzy fortecznych. Najpopularniejsza na MRU kopuła typu 20P7 (6-cio strzelnicowa na 2 karabiny maszynowe, klasa odporności B) ważyła okoł 50 ton. Przy niewielkich rozmiarach (średnica około 2,3m) nacisk masy był więc ogromny. Elementy pancerzy nigdy niezrealizowanych panzerwerków o odporności A potrafiły ważyć po 100 ton. Dodatkowo trzeba było przewieźć ogromne ilości cementu, kruszywa, granitu i innych materiałów budowlanych, a także wywieźć urobek z drążonych podziemi.
Ciekawym jest również fakt, że różnica między najniższym a najwyższym punktem linii wynosi aż 60 metrów.

Fotografie zaczerpnięte z fecbook-mru.

 

OPIS SKRZYNKI:

Szukaj nisko.

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Log entries: Found 17x Not found 0x Note 0x All entries