Od Tczewskich Łąk środkiem Wisły do Mostów Tczewskich, Mosty Tczewskie obok Liessau (Lisewo) i ponownie środkiem Wisły do początku Nogatu.
Mimo iż odcinek liczył ponad 28 kilometrów umieszczono na nim jedynie sześć słupów granicznych. Stały one przy wschodnich przyczółkach Mostów Tczewskich, a więc niejako na terytorium gdańskim. Na pozostałym odcinku granica biegła środkiem koryta Wisły. Kolejowe i drogowe przejścia tej sekcji znajdowały się w Lisewie.
Most został zaplanowany w 1935 roku. Po stronie ówczesnego Wolnego Miasta Gdańska wykonano próbne odwierty i przygotowano dokumentację techniczną mostu. Konstrukcja nośna mostu została wykonana przez stocznie ze Szczecina i z Hamburga. Sam most wybudowano w 18 miesięcy, między wrześniem 1939 a marcem 1941 roku.
Most podczas II wojny światowej posiadał znaczenie strategiczne. Został przez Niemców silnie ufortyfikowany i wyposażony w stanowiska ciężkiej artylerii przeciwlotniczej. W styczniu 1945 roku, podczas obrony przed Armią Czerwoną, Niemcy wysadzili most w powietrze. Po II wojnie światowej most odbudowano przy użyciu elementów oryginalnych przęseł i nowych, wybudowanych (na podstawie oryginalnych planów niemieckich) w stoczni w Gdańsku. Ponowna eksploatacja mostu rozpoczęła się w grudniu 1950 roku.
[źródło]
Skrzynka to mikromagnetyk ukryty pod 343,6 km.