Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Dworzec kolejowy w Pile - OP9FES
Skrzynka na dworcu kolekjowym w Pile
Owner: GeosławIV
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Puzzle
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 11-09-2021
Date created: 30-09-2021
Date published: 30-09-2021
Last modification: 30-09-2021
11x Found
0x Not found
1 notes
watchers 0 watchers
41 visitors
3 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: Pikus70
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Fixed by magnet  Offset cache  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

(skrzynka dwusystemowa)

Historia dworca:
Pierwsze połączenie kolejowe ze strony Krzyża Wielkopolskiego i Berlina, przedłużone w kierunku Bydgoszczy, otrzymała Piła 27 lipca 1851. Dwa lata później rozpoczęła się budowa dworca kolejowego, oddanego do użytku w roku 1876, a później jeszcze wielokrotnie przebudowywanego. Kolejne połączenia otwierano: w styczniu 1871 do Złotowa, w maju 1879 do Poznania i Szczecinka, w listopadzie 1881 do Wałcza. 1 października 1907 roku otwarto Królewski Warsztat Lokomotywowy (Königliche Lokomitivwerkstatt), późniejsze ZNTK. W ciągu trzydziestu lat Piła stała się istotnym węzłem kolejowym; w 1913 roku odprawiono tu 575 tysięcy pasażerów. W okresie międzywojennym miasto zostało w granicach Niemiec; nie uruchomiono połączeń międzynarodowych w kierunku Poznania i rozebrano fragment torów między obecnym przystankiem osobowym Piła Kalina a stacją Dziembówko. Odcinek został odtworzony po II wojnie światowej, gdy Piła przeszła pod administrację polską.

19 maja 1988 roku na terenie stacji miała miejsce katastrofa kolejowa transportu wojskowego, w wyniku której zginęło 10 żołnierzy, a 28 zostało rannych.

W latach 1989-1990 tory stacyjne zostały zelektryfikowane. W roku 1993 zlikwidowano Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego, a 25 maja 1994 stację rozrządową. 1 września 2012 roku, po dwunastoletniej przerwie, wznowione zostały przewozy pasażerskie na trasie Piła Główna – Szczecin Główny przez Wałcz, Kalisz Pomorski i Stargard.

Od lat 90. na stacji zatrzymują się pociągi specjalne prowadzone trakcją parową – Pirat i Blues Express. Odbywa się tu smarowanie i uzupełnianie wody z wozu straży pożarnej, a w przypadku Blues Expressu także jego obracanie na obrotnicy dawnej lokomotywowni.

W lipcu 2010 roku dworzec oraz parowozownia zostały wpisane na listę zabytków.

16 maja 2014 przedsiębiorstwo SKB rozpoczęło remont dworca na zlecenie PKP. Remont objął m.in. wymianę posadzek i tynków, malowanie, montaż nowych instalacji, wymianę pokrycia dachu wraz z konstrukcją oraz wykonanie nowych stropów. Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmienił się również teren wokół dworca, zamontowano małą architekturę – kosze i ławki – oraz stworzono parking dla samochodów na 70 miejsc. 26 października 2015 dworzec został ponownie otwarty. (źródło)


Kesz

Aby odnaleźć skrzynkę należy udać się na podane koordynaty i odnaleźć tablicę pamiątkową. Następnie spisać następujące liczby:

A - liczba liter z nazwy stacji
B - ostatnia cyfra roku, w którym przez Piłę przejeżdżał Ignacy Paderewski
C - cyfra peronu, na którym stoisz
D - druga z cyfr wypisanych na znaku nad wejściem do tunelu

i podstawić do wzoru:

N 53° 8.(D+2*C)B(A:2)' E 16° 44.(A-D+C)(B:2)(2*D+C)'

Potem wystarczy udać się na uzyskane koordynaty, odnaleźć pojemnik i wpisać się do logbooka.
Powodzenia!

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 11x Not found 0x Note 1x All entries