CHWAT
TS-7 Chwat - samolot szkolno-treningowy TS-7 "Chwat" został zaprojektowany w 1952r. jako następca samolotu LWD "Junak 2". Zmiana oznaczenia wynikała m.in. z likwidacji w 1951r. łódzkich Lotniczych Warsztatów Doświadczalnych (LWD). Od poprzednika różnił się głównie chowanym podwoziem oraz zmienioną osłoną kabiny załogi. Ponieważ wojsko i aerokluby były zainteresowane samolotem wyposażonym w podwozie z kołem przednim, prace nad TS-7 przerwano na rzecz samolotu TS-9 "Junak 3" i projekt "Chwata" pozostał jedynie na papierze.
Konstrukcja: mieszana - kadłub spawany z rur stalowych, skrzydła drewniane; jednosilnikowy, dwumiejscowy dolnopłat. Podwozie dwukołowe, chowane w locie. Do napędu samolotu przewidziany był silnik gwiazdowy, 5-cylindrowy M-11FR, o mocy 118 kW (160 KM) produkowany w Polsce na licencji radzieckiej.
Dane techniczne:
Rozpiętość | 9,91 m |
Długość | 7,73 m |
Wysokość | 2,20 m |
Powierzchnia nośna | 17,50 m2 |
Masa własna | 750 kg |
Masa całkowita | 1090 kg |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Pułap | 4300 m |
Zasięg | 880 km |
za stroną samoloty.pl
KIEDY POKONASZ KOTA . POCIĄGNIJ PEWNIE ,ALE Z CZUCIEM PROSZĘ :)
Przypisek autora . (Po czasie ) . Nie każdy widzi tu skojarzenie samolotu z keszem . Starsi mogą nie pamiętać a młodsi nie znają a była kiedyś taką bajka "........ CHWAT WSZYSTKICH BRAT "