Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
PKP Piaseczno - OP9D23
Eigenaar: KasiaJawo
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 27-02-2022
Gemaakt op: 16-05-2021
Gepubliceerd op: 27-02-2022
Laatste verandering: 27-02-2022
19x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
42 x Bekeken
12 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Otwarcie szerokotorowej linii kolejowej Warszawa – Radom nastąpiło 25 listopada 1934 roku. Nowa inwestycja „skróciła” odległość między Warszawą a Krakowem o 46 km. Prace zostały rozpoczęte wiosną 1933 roku i pod koniec listopada 1934 były na ukończeniu. Długość linii kolejowej Warszawa – Radom wynosiła 102,8 km, na tej drodze zaprojektowano sześć stacji (5 plus jeden przystanek) – Piaseczno, Chynów, Warka, Dobieszyn, Bartodzieje i przystanek Zalesie Górne. Dworce kolejowe na trasie Warszawa – Radom zostały zaprojektowane w stylu architektury modernizmu, położono duży nacisk na funkcjonalność pomieszczeń i wygodę pasażerów.

Prawdopodobnie architektem budynku w Piasecznie był architekt Edgar Norwerth. Dlaczego prawdopodobnie? Nie zachowała się dawna dokumentacja lub nie została odnaleziona. Jeśli architektem nie był Edgar Norwerth, tylko np. zespół architektów kolejowych lub zespół studentów z Politechniki Warszawskiej, to jedno jest pewne – styl, czas, w którym tworzył wskazuje na to, że Norwerth musiał mieć duży wpływ na projekt dworca piaseczyńskiego.

W kilka miesięcy po otwarciu dworca miało miejsce wydarzenie, które nobilitowało miasto. Otóż w maju 1935 roku, na stacji Piaseczno zatrzymał się specjalny pociąg wiozący trumnę ze zwłokami marszałka Józefa Piłsudskiego do Krakowa. Były wzruszające przemówienia i tłumy mieszkańców Piaseczna żegnające wodza narodu w jego ostatniej podróży.

Dworzec przed 2014r. Fot. Jerzy S. Majewski

Wchodząc w XXI wiek dworzec, wizytówka miasta, był w opłakanym stanie. Właścicielem budynku było PKP, Gmina Piaseczno musiała obiekt wydzierżawić i pozyskać fundusze na jego remont. W efekcie budynek przy ul. Dworcowej o pow. 431 m2 został przebudowany pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, gdyż w trakcie prac budynek został wpisany do rejestru zabytków i konserwator objął pieczę nad remontem. Zmodernizowany budynek został oddany do użytku na początku sierpnia 2015 roku.

Źródło: https://www.przegladpiaseczynski.pl/historia/piaseczno-historia/tu-zaszla-zmiana-dworzec-pkp-w-piasecznie/

 

Skrzynka zawiera jedynie logbook, zatem weź coś do pisania.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
spoiler
Logs: Gevonden 19x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Afbeelding 1x Alle logs Galerij