Linia kolejowa Wołów–Malczyce (niem.: Nebenbahnstrecke Maltsch - Wohlau),
była zbudowana w latach 1913-1923 i zlikwidowana w 1970 r.
Przed 1939 r. kursowały 3-4 pary pociągów lokalnych na dobę. 24 km trasę pociąg pokonywał w 50 minut. W 1945 r. most w Lubiążu został wysadzony w powietrze, co przypieczętowało przerwanie linii, trwałe wyłączenie i częściową rozbiórkę torów. Odcinek Wołów-Lubiąż po wojnie odbudowano w 1950 r., ale już w 1961 r. zawieszono przewozy z powodu zmiany priorytetów na transport drogowy. Zgodę na likwidację nieodbudowanego odcinka z Lubiąża do Malczyc wydano w 1963 r. Ostatnie przejazdy towarowe na północnym odcinku miały miejsce w 1968 r. Linię formalnie likwidowano od grudnia 1970 r., jednak nigdy nie została rozebrana, a porzucone tory rozkradziono.
Lubiąż, odcinek linii kolejowej na mapach z 1932 r.
--------------------------------------------------------------------------
Poznajcie Mariolę (l. 23), znaną też pod pseudonimem Peronówka.
Mariola generalnie czuje pociąg. Często też można ją spotkać na pobliskim parkingu.
Choć tory już dawno rozebrano, nasza Peronówka często zachodzi nad dawne torowisko.
Lecz miast szybko posuwających się parowozów, jeno bicykliści śmigają wte i wewte.
Odwiedźcie Peronówkę i zamieńcie z nią parę słów.
Możecie jej nawet zanucić nostalgiczną kolejową pieśń.
A nuż i Mariola przestanie palić, rzuci wódkę, zacznie zbierać na bilet?
Keszyk rozmiaru mikro w większym maskowaniu.
W razie problemów skorzystaj z zaszyfrowanej podpowiedzi.
Powodzenia, dobrej zabawy.