Seria miejsckich skrzynek założona w jednym celu: przybliżenie historii miasta Pleszewa.
Staramy się, by każda skrzynka była inna i ukryta w inny sposób, lecz pamiętaj - w większości przypadków jesteś na widoku, uszanuj miejsce, w które Cię zabieramy i lokalnych mieszkańców, których przodkowie bogato zapisali się na kartach historii.
Jeśli znalazłeś błąd w tekście, lub nie zgadzają się kordy - napisz.
Pleszewska Kolej Wąskotorowa to pozostała i działająca do dziś linia wybudowana w 1898 roku, która była częścią Krotoszyńskiej Kolei Dojazdowej. Miała na celu połączyć Pleszew z dworcem kolejowym przy linii Poznań - Kluczbork (1875r).
Więcej o historii tutaj:
Dziś kolejka kursuje z miasta Pleszew do wsi Kowalew i ma charakter ruchu planowego, jedynego w Polsce na kolejach wąskotorowych. Obecna długość trasy kolejki wąskotorowej wynosi 3,5 kilometra (w jedną stronę) i jest pokonywana w 10 minut. W związku z charakterem kolejki kursuje ona codziennie przez cały rok.
Cena biletu w jedną stronę to 3 zł normalny.
Rarytasem dla miłośników są turystyczne przejazdy wagonem otwartym na czele z parowozem wąskotorowym.
Ponieważ jest to program pilotażowy, o szczegóły trzeba przeszukać Pleszew BIP shortlines
Do podjęcia kesza Pleszewska BANA #1 możesz dojechać wąskotorówką.
Kesz to pojemnik 8 ml na kordach.
Nie musisz wchodzić na tory. Kesz nie jest ukryty na torach.
Jest to stacja początkowa/końcowa, więc spodziewaj się mugoli.
Pamiętaj, że obok są prywatne posesje i magazyny firmowe, choć wyglądają na opuszczone.
Zaparkuj auto obok stacji PKP i dojdź na piechotę. Rowerem możesz podjechać pod samego kesza.