Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Zanurzenie - OP1ED7
Uratuj marynarza i okręt podwodny
Owner: tftc
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 102 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Moving
Size: Micro
Status: Archived
Date hidden: 30-08-2009
Date created: 30-08-2009
Date published: 30-08-2009
Last modification: 08-10-2010
11x Found
2x moved   292.14 km
0x Not found
0 notes
watchers 3 watchers
9 visitors
11 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: EjoHex Team, wojtek (rz)
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Periodical/Paid  Take special equipment  Password needed to post log entry! 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Na pokładzie niewielkiego okrętu podwodnego znajduje się tylko jeden marynarz. W czasie rejsu po morzu Arktycznym, przy zanurzeniu 40 metrów, w przedziale torpedowym doszło do awarii. Wystąpiły poważne uszkodzenia instalacji elektrycznej, podjęto próbę gwałtownego wynurzenia. W momencie gdy marynarz znajdował się w jednym z kanałów instalacyjnych przedniej części kadłuba, okręt uderzył w znajdującą się nad nim pokrywę lodową i przebił się przez nią. Marynarz stracił przytomność. W czasie szybkiej ewakuacji załogi okrętu zapomniano o znajdującym się w kanale instalacyjnym nieszczęśniku. Jedyne co marynarz wie na pewno, to że jest cholernie zimno, temperatura we wnętrzu okrętu spada, a uszkodzenie instalacji jest na tyle duże, że uniemożliwia włączenie radiostacji. Uwięziony w arktycznej otchłani ma tylko jedną szansę - uruchomić i zanurzyć okręt nim skuje go lód. W kajucie kapitana marynarz znalazł kartę SD - zapasowy klucz cyfrowy, niezbędny do wykonania szeregu czynności i aktywacji okrętu.

Marynarz ma do wykonania następujące zadania:

- usunąć awarię instalacji elektrycznej w przedziale torpedowym,

- uruchomić silniki i włączyć ogrzewanie okrętu,

- wyrównać zbiorniki balastowe.

Każda z tych czynności jest jak układanka. Właściwie ułożona zwraca cenną informację w postaci słowa. Ich kolejność także nie jest przypadkowa. Kiedy marynarz wykona wszystkie zadania, musi przejść na mostek i aktywować okręt, a potem uruchomić go i zanurzyć. Niestety, aktywowanie okrętu wcale nie jest proste, sam klucz nie wystarczy. Na mostku czeka na dzielnego marynarza ostatnia układanka, a do tego potrzebne jest jeszcze hasło, które zna tylko kapitan i pierwszy oficer. Na szczęście korzystając ze zdobytych informacji i znajdującego się w pamięci klucza szyfru, można je odnaleźć. Szyfr nie jest skomplikowany - wykorzystuje system współrzędnych (x,y), gdzie x oznacza kolejny numer znalezionej informacji (słowa), a y oznacza kolejną literę w tym słowie. Hasło należy podać dużymi literami.

Do rozwiązania zagadki niezbędne jest odczytanie karty SD, może też przydać się drukarka. W czterech folderach na karcie znajdują się układanki:

a. P_TORPEDOWY - przedział torpedowy, miejsce awarii instalacji elektrycznej.

b. MASZYNOWNIA - tu trzeba uruchomić silniki i włączyć ogrzewanie okrętu.

c. STEROWNIA_ZB - sterownia zbiorników, w której trzeba wyrównać okręt.

d. MOSTEK - należy tu aktywować, uruchomić i zanurzyć okręt.

W folderze SZYFR znajduje się plik "szyfr.txt" - szyfr do rozkodowania hasła aktywującego okręt. W folderze LOGBOOK znajduje się plik "logbook.txt", w którym należy się wpisać (oczywiście jeśli uda się znaleźć hasło).

Podane współrzędne skrzynki oznaczają tylko miejsce wygenerowania cyfrowego klucza SD. Jeśli chcesz odnaleźć okręt, skorzystaj z serwisu Geokrety.org, szukając geokreta Zanurzenie. Skrzynka jest bowiem także Geokretem.

Powodzenia!

Pictures
Okręt
Marynarz
Log entries: Found 11x Not found 0x Note 0x All entries