Wieluń Wąskotorowy III
No i trafiliście w samo serce wydarzeń! To właśnie tutaj kończy się "finansowana" trasa rowerowa. Wraz z tablicą "Gmina Wieluń" droga się urywa. Ale czekaj czekaj! Czy tam na moście nie ma kesza? Okeeej... krok po kroczku. Trafiony!
Uważaj abyś nie spadł! Najbliższy szpital jest hohoho stąd! Atrybut "niebezpieczna" nie jest tu przypadkiem. Most (a raczej to co z niego zostało) jest stabilny i wytrzyma Twój ciężar, ale PROSZĘ, uważaj na siebie!
Ścieżka rowerowa na trasie Wieluń-Praszka powstała w nawiązaniu do historycznego przebiegu Wieluńskiej Kolei Dojazdowej. Niezwykła inicjatywa połączenia Wieluń-Praszka pojawiła się w roku 1895. Trasa liczyła sobie 18 kilometrów. Wielokrotnie trasę przedłużano, a docelowo miała powstać cała siatka połączeń kolei wąskotorowej w tym rejonie. W szczytowym momencie miała około 82 kilometry długości!
Całą (niezwykle ciekawą) historię możecie przeczytać: tutaj, a o samej trasie rowerowej tutaj!
Aktualna ścieżka rowerowa jest świetnym walorem turystyczno-przyrodniczym w tym rejonie. Trasa przebiegająca przez łąki i lasy, jest doskonałym pomysłem na kontakt z naturą.
Aktualnie ścieżka kończy się na miejscu ukrycia trzeciego (tego) kesza, lecz ja poszedłem kilka kroków dalej :)
Przypominam, że na całej trasie obowiązuje ZAKAZ ruchu pojazdów silnikowych, a jest to dosyć często weryfikowane przez odpowiednie służby.
Skrzynka jest częścią większego projektu mającego na celu promowanie historycznego rejonu Wielunia. Gorąco zachęcam do zdobycia całej ścieżki!