Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Magazyn pancerzy-KURSKO. - OP97U9
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:02 h    Długość trasy: 0.10 km
Data ukrycia: 30-06-2020
Data utworzenia: 30-06-2020
Data opublikowania: 29-01-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 01-05-2022
27x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 0 obserwatorów
68 odwiedzających
18 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

W trakcie wznoszenia fortyfikacji MRU w centralnym odcinku wybudowano sieć kolei budowlanych pomiędzy stacjami w Kursku i Staropolu. Linia kolejowa Kursko-Starople od początku swojego istnienia była linią o charakterze wojskowym- zbudowano ją na potrzeby budowy MRU.  Na obu tych stacjach były bocznice kolejowe ze składnicami. Gromadzone tam  były materiały budowlane i pancerze do budowy pancerwerków, które następnie koleją budowlaną transportowano  w pobliże poszczególnych obiektów bojowych. Do montażu kopuł w pancerwerkach używano suwnic, które instalowano przy obiektach.Transport kopuł odbywał się też za pomocą specjalnych wieloosiowych platform i ciągników gąsienicowych.

 

 

Zastosowanie kolei szerokotorowej do budowy panzerwerków było spowodowane głównie znacznym ciężarem pancerzy fortecznych. Najpopularniejsza na MRU kopuła typu 20P7 (6-cio strzelnicowa na 2 karabiny maszynowe, klasa odporności B) ważyła okoł 50 ton. Przy niewielkich rozmiarach (średnica około 2,3m) nacisk masy był więc ogromny. Elementy pancerzy nigdy niezrealizowanych panzerwerków o odporności A potrafiły ważyć po 100 ton. Dodatkowo trzeba było przewieźć ogromne ilości cementu, kruszywa, granitu i innych materiałów budowlanych, a także wywieźć urobek z drążonych podziemi.
Ciekawym jest również fakt, że różnica między najniższym a najwyższym punktem linii wynosi aż 60 metrów.

Fotografie zaczerpnięte z fecbook-mru.

 

OPIS SKRZYNKI:

Szukaj wysok ponad siatką.

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
1
2
3
Składnica pancerzy