Ścieżka Cukrownia Klecina oprowadza po dostępnych dla każdego (nie prywatnych) punktach opisujących miejsca związane z tym zakładem.
Cukrownia posiadała 7 km bocznicy kolejowej i 2 kolejowe bramy wjazdowe na teren zakładu. Przy bramie nr 2 znajdowała się waga kolejowa. Brama nr 1 służyła głównie do transportu kamienia wapiennego (wapno używane jest przy produkcji cukru) a brama nr 2 do wszelakiego transportu towarowego (koks, mazut, kamień, buraki, wysłodki, melasa). Do transportu szynowego używano lokomotyw spalinowych np typu SM 03.
Widok na mapie topograficznej z 1994 roku (źródło: geoportal.gov.pl)
Strzałka wskazuje miejsce gdzie znajdował się przejazd kolejowy do cukrowni. Skrzynka ukryta jest nieopodal na podanych koordynatach.
Dodatkowe narzędzie znajduje się w zestawie ale gdyby zaginęło to mały krzyżak się przyda.
Reaktywacja 21.09.2022: mikro w maskowaniu
Uwaga historyczna: Cukrownia w czasie II WŚ była przymusowym niemieckim obozem pracy Polaków
Nie zawiera fantów na wymianę
Historię zakładu opisuje skrytka OP8L3B założona przez innego użytkownika