Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
#8 Czołg T-34 z GCu - OP9291
Właściciel: Cezex
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 16-08-2018
Data utworzenia: 27-08-2019
Data opublikowania: 27-08-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 01-05-2023
23x znaleziona
0x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 0 obserwatorów
67 odwiedzających
10 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrzynka przekonwertowana do naszego systemu dzięki uprzejmości kolegi 19karol90 z konkurencyjnego serwisu.

 

 

Geneza: wyprawa na najstarszą geościezkę na OC. W trakcie planowania trasy przejrzałem co jest w okolicy by nie musieć się wrócić w to samo miejsce po jednego kesza, a tu się okazało, że czołgi zawitały i tutaj. Stwierdziłem, że nie ma sensu dublować skrzynek i dogadałem się z pierwotnym autorem.

 

Oryginalny opis:

"T-34 – radziecki czołg średni produkowany w latach 1941–1958. W chwili pojawienia się na froncie II wojny światowej stanowił zaskoczenie dla Niemców ze względu na duży kaliber armaty i grubość pancerza. Miał opinię pojazdu, którego wykorzystanie znacząco wpłynęło na przebieg wojny. Początkowo produkowany w Charkowskiej Fabryce Parowozów im. Kominternu, był podstawą uzbrojenia radzieckich sił pancernych w latach 1941–1945. Podczas wojny był pojazdem pancernym wyprodukowanym w największej liczbie egzemplarzy. Był też drugim, pod względem wielkości produkcji, czołgiem wszech czasów – po swoim następcy, czołgu serii T-54/55. W 1996 roku T-34 był nadal używany przez 27 krajów świata. Czołg T-34 powstał jako rozwinięcie serii czołgów pościgowych (szybkobieżnych) BT. Zastąpił w eksploatacji pojazdy: BT-5, BT-7 oraz czołg wsparcia piechoty T-26. Wyróżniał się solidnym pancerzem i dużą siłą ognia. Początkowo jego skuteczność w polu walki była niska z powodu nieergonomicznego rozmieszczenia załogi i braku radiostacji. Zastosowanie dwuosobowej wieży wymagało od dowódcy czołgu obsługiwania celownika armaty, czyli pełnienia funkcji działonowego (cecha charakterystyczna dla wielu czołgów tego okresu). Takie rozwiązanie było mniej efektywne od rozmieszczenia załóg nowych niemieckich czołgów, których wieże mieściły trzyosobową obsadę (dowódcę, działonowego i ładowniczego). Projekt i konstrukcja czołgu były stale modernizowane. Poprawiano jego osiągi i zmniejszano koszty produkcji. Pojawiały się też jego nowe wersje. Z początkiem 1944 roku na polach bitewnych pojawił się T-34-85, z potężniejszym działem kalibru 85 mm oraz wieżą zaprojektowaną dla trzech czołgistów.

 

Egzemplarz stojący na terenie Liceum Ogólnokształcące im. Bitwy Warszawskiej 1920 roku w Urlach, został przeniesiony z Wołomina, gdzie przez 27 lat stał na cokole w pobliżu wjazdu do miasta, upamiętniając bitwę pancerną z 1944 r."

 

Coś ode mnie: oprócz poczciwego radzieckiego tanka możemy tu obejrzeć również działa w wersji mocno mobilnej. Obstawiam, że służą one do robienia krzywdy naszym ulubionym pojazdom. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Zuiera przypomniała mi również, że tej szkole żadne klęski nie straszne, bo w czołgu jak wiadomo jest bezpiecznie i do tego zamiast działa, na hak, można zabrać kuchnię polową, która również się tu znajduje.

 

Podejrzewam również, że pojazd ten służył za cel poligonowy tuż po wycofaniu ze służby, bo zobaczyć można na jego wieży otwór wlotowy nie przewidziany przez projektanta.

 

Przenosinom czołgu poprzedziły protesty mieszkańców, którzy oswoili się z widokiem maszyny na wjeździe do swojego miasta i zaczęli go traktować jako atrakcję turystyczną. Nawet ktoś w trakcie tych wydarzeń pomalował go na różowo zapewne po to by spór z radą miejską nagłośniły media. Sam obiekt nie miał pokazywać kto rządzi w Układzie Warszawskim, ale był częścią pomnika przypominającego o   Bitwie pod Warszawą 1944 Czy to dobrze, że czołg ten został zabrany z Wołomina czy może wystarczyło poprawić tablice tego nie wiem. Cieszy mnie za to fakt, że nie wylądował on w tzw "muzeum" albo na złomie (nie wiadomo co gorsze).

 

 

FTF Hall of Fame

1. Robcon

2. gorskybro i Qubhaq

3.

Zasady reaktywacji Reactivation is possible but it must be sure that geocache is gone
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.