Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt kolejowy LK 357 - OP90WM
Pozostałość po rozebranej linii kolejowej
Właściciel: borek99
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 20-06-2019
Data utworzenia: 20-06-2019
Data opublikowania: 20-06-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 25-10-2021
12x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
39 odwiedzających
9 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia kolejowa nr 357, łącząca Sulechów z Luboniem i licząca ponad 112 km długości, powstawała w latach 1905-1909. Jako pierwszy otwarty został odcinek z Sulechowa do Wolsztyna, po którym pociągi zaczęły jeździć 1 kwietnia 1905. Właśnie na tym fragmencie znajduje się wiadukt kolejowy, do którego zaprowadzi Was ten kesz - obiekt ten liczy sobie już więc ponad 110 lat. Pociągi pasażerskie po LK 357 jeździły do roku 1994, później na najstarszym odcinku z Sulechowa do Wolsztyna ich ruch zawieszono, jeszcze przez kolejnych 7 lat utrzymując możliwość ruchu towarowego. Blisko 40-kilometrowy fragment ostatecznie zamknięty został w 2005 roku, ale już wcześniej nie był on przejezdny - odcinek położony w okolicy "naszego" wiaduktu kolejowego padł bowiem łupem zorganizowanej grupy przestępczej, która ukradła około 6 kilometrów torów biegnących przez tereny leśne - sprawców oczywiście nigdy nie odnaleziono... Ostatecznie los tego fragmentu został przypieczętowany w roku 2015, gdy zarządca linii doprowadził do jej fizycznej likwidacji, przeprowadzając rozbiórkę pozostałych torów na odcinku Sulechów-Powodowo. Wciąż jednak pozostali świadkowie kolejowej przeszłości - tacy jak ten wiadukt kolejowy, czy zamieszkane budynki dawnych stacyjek położonych przy dawnej linii...

Co ciekawe LK 357 dużo więcej szczęścia miała na odcinku wielkopolskim - tam pociągi przetrwały najbardziej "kryzysowy" w polskiej kolei okres lat 90., a w 2011 linia na odcinku od Wolsztyna do Lubonia została zmodernizowana z zachowaniem jej historycznej formy, a w soboty można po niej przejechać rozkładowym składem obsługiwanym przez parowóz z wolsztyńskiej parowozowni.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt
Wiadukt
Tutaj (SPOJLER)
Tutaj (SPOJLER)
Wpisy do logu: znaleziona 12x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy