Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
HKD - Most kolejowy w Brodzicy - OP8X2Y
Hrubieszowska Kolej Dojazdowa
Właściciel: Lucky Luke
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 181 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubelskie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 11-11-2018
Data utworzenia: 18-11-2018
Data opublikowania: 21-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 21-11-2018
3x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
23 odwiedzających
3 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Potrzebne hasło do logu! 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Hrubieszowska Kolej Dojazdowa (w skrócie HKD) - nazwa sieci kolei wąskotorowych istniejących na terenie powiatu hrubieszowskiego i tomaszowskiego w XIX i XX wieku.

Swym korzeniami sięga czasów I wojny światowej. Wtedy to wojska państw centralnych - po wyparciu armii carskiej z terenów Galicji po zwycięskiej bitwie pod Gorlicami (1915) - rozpoczęły na terenach Zamojszczyzny organizację zaplecza logistycznego, koniecznego dla dalszej, wielkiej ofensywy na wschód. Realizację budowy kolei polowej (Feldbahn) powierzono czeskim jednostkom kolejowym. W okresie międzywojennym przeprowadzono na sieci kolejki szereg modernizacji i inwestycji (m.in. w latach 20-tych - wybudowano wieżę wodną w Hrubieszowie). W czasie okupacji kolej hrubieszowska nosiła nazwę Schmalspurbahn Hrubieszów, i była intensywnie wykorzystywana do drenażu gospodarczego regionu i na potrzeby armii niemieckiej. Po zakończeniu drugiej wojnie światowej kolej była w dalszym ciągu rozwijana, unowocześniano tabor i trakcję. Od przełomu lat 60/70-tych (rozbudowa sieci dróg oraz rozwój taboru samochodowego) - dla HKD zaczyna się okres stopniowego regresu, zakończony jej likwidacją w latach 1989-91.

http://zamojskie.lubelskakolej.net/hkdcen.htm

http://www.koleje.wask.pl/kolejOg.php?id=hrukd


Co do kesza - mikrus pod mostem z instrukcją odnośnie finału. Rękawiczki mogą być wskazane. 

Ostrożnie! Miejsce niebezpieczne. Nie należy wchodzić na most! ani na brzeg rzeki. W przypadku podwyższonego poziomu wody podjęcie kesza może być niemożliwe! Wówczas proponuję wrzucić fotkę z miejsca jako potwierdzenie ;)

Hasłem jest data (rok), którą znajdziesz na szynach biegnących przez most.

Dodatkowe waypointy
Etap Symbol Typ Współrzędne Opis
Parking --- Miejsce do zatrzymania auta.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Tory
Most
Most
To widzi kesz
Wpisy do logu: znaleziona 3x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 2x Wszystkie wpisy Galeria