Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Pw53 - OP8WUP
Owner: Psikiszek
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 167 m. ASL.
 Region: Poland > podlaskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 31-10-2018
Date created: 31-10-2018
Date published: 09-11-2018
Last modification: 09-11-2018
21x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
38 visitors
15 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Nature  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

    Pw53 to nic innego jak dwa Tw53 przebudowane do doczepienia tendra. Jednak nie nastąpiło to jednocześnie. W 1970r. do przebudowy w ZNTK Nowy Sącz skierowano parowóz Tw53-2564. Otrzymał on tender Pt10x od parowozu Pxu wycofanego z eksploatacji. Lokomotywę przebudowano na tor 750mm. zbudowano nową budkę maszynisty, zdjęto boczne zbiorniki wody czy też zainstalowano hamulec powietrzny samoczynny i dodatkowy. W 1971r. już jako Pw53-1980 trafił na Kujawskie Koleje Dojazdowe. Przebudowa nie okazała się udana. W wyniku zmniejszenia masy parowozu na łukach czasami przeciwwagi kół zahaczały o elementy odsprężynowania co w końcu w 1972r. doprowadziło do wypadku i poważnego uszkodzenia maszyny. Znów trafił do naprawy w ZNTK Nowy Sącz skąd trafił na Mławską Kolej Dojazdową, gdzie dosłużył do 1978r. do końca ważności przeglądu kotła. W wyniku nieopłacalności naprawy, lokomotywę przekazano Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.

    W 1991r. w Hucie Kościuszko służbę zakończył Tw53-13956. Został przekazany do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, a następnie sprowadzony do Rud Raciborskich przez Tadeusza Popiela, prezesa Skansenu Towarzystwa Miłośników Kolei Górnośląskich. Dzięki prawdziwej pasji w warsztatach skansenu udało się przebudować Tw53 na Pw53. Od 1999r. do 2005r. kiedy to skończył się okres przeglądu kotła, lokomotywa ta obsługiwała ruch turystyczny w Rudach Raciborskich.  Teraz służy jako nieczynny eksponat.

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
oto kamień
Log entries: Found 21x Not found 0x Note 0x All entries