Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Pociąg Nadzwyczajny Specjalnego Znaczenia - OP8UR1
Pociąg Nadzwyczajny Specjalnego Znaczenia
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 595 m. ASL.
 Region: Poland > podkarpackie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 22-08-2018
Date created: 22-08-2018
Date published: 24-08-2018
Last modification: 24-08-2018
38x Found
1x Not found
1 notes
watchers 2 watchers
88 visitors
25 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Atrakcją Nowego Łupkowa może być znajdujący się tu od niedawna tzw. PONSZ – Pociąg Nadzwyczajny Specjalnego Znaczenia. Stojące na jednym z bocznych torów trzy zielone wagony są częścią pociągu rządowego, który w oryginale składał się z trzech wagonów sypialnych, dwóch konferencyjnych tzw. salonek, wagonu restauracyjnego oraz wg niektórych źródeł wagonu bagażowo-generatorowego. Jeszcze stosunkowo niedawno z tego środka lokomocji korzystali dygnitarze ekip rządzących naszym krajem. Jako pierwszy podróżował nim Edward Gierek, Pierwszy Sekretarz KC PZPR z lat 70 XX wieku. Kolejnym gospodarzem pociągu był Wojciech Jaruzelski, autor wprowadzenia stanu wojennego w 1981 roku i pierwszy Prezydent III RP Lech Wałęsa. Na przestrzeni lat gośćmi na pokładzie byli między innymi przywódca Korei Północnej Kim Ir Sen, kanclerze Niemiec Helmut Shmidt oraz Austrii Franz Vranitzky, a także przywódca Libii Mu`ammar Kaddafi.  Najdłuższą  trasą, jaką nasz pociąg pokonał, był szlak do Tbilisi na terenie ówczesnego ZSRR. Następnie skład przez długie lata stał zapomniany na bocznicach, by w końcu w 2015 roku zostać przejęty przez lokalne, specjalnie w tym celu utworzone Muzeum Bieszczadzkiej Kolei Transgranicznej.

Obecny stan pociągu przedstawiają zdjęcia. Podobno można go zwiedzać, mnie się to na razie nie udało. Na wybitnie luksusowy ten pociąg nie wygląda Widocznie był to luksus na miarę PRL-u. Linia kolejowa jest wykorzystywana, rozkład jazdy wisi na tablicy informacyjnej.

Skrzynka mikro magnetyczna zawiera logbook, ołówek, trzy certyfikaty i fanta. Proszę o dyskretne podejmowanie i odkładanie na to samo miejsce.

Skrzynka ukryta jest na koordynatach, w razie czego SPOILER.

Dla trzech pierwszych znalazców certyfikaty.

Skrzynka została założona dzięki finansowej pomocy Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
PONSZ
Trzy wagony
Spoiler
Log entries: Found 38x Not found 1x Note 1x All entries Show deletions