Pętla tramwajowa Ozorków - Cegielniana. Oddana do użytku 18.01.1986 r. w związku z wydłużeniem linii tramwajowej w Ozorkowie co było związane z jednoczesną likwidacją odcinka kolejki wąskotorowej (KKW) Cegielniana - Nowy Rynek a wcześniej (w 1983 r.) odcinka z Nowego Rynku do Wyszyńskiego - wydłużony odcinek linii tramwajowej biegł wzdłuż wcześniejszych torów wąskotorówki. Pętla jest 1-torowa, lewostronna.
Wagon 803N nr 7 na linii podmiejskiej 46 na pętli w Ozorkowie (1994 r.).
Krańcówka była ostatnim przystankiem na trasie tramwaju linii 46 z Łodzi do Ozorkowa. Tramwaj linii nr 46 (linia ozorkowska) kursowała z pętli Stoki (dawniej z pętli: Zdrowie, Telefoniczna, Chocianowice-Ikea, Północna). Była to najdłuższa, licząca około 30 km długości, linia tramwajowa w Polsce oraz jedna z najdłuższych linii tramwajowych na świecie (najdłuższą jest belgijska Kusttram).
Koncesja na wybudowanie i eksploatację linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa przyznana została Łódzkim Wąskotorowym Elektrycznym Kolejom Dojazdowym w 1913. Do budowy trasy przystąpiono w 1920, a uroczystość uruchomienia nastąpiła 9 kwietnia 1922 (niedziela palmowa). Co ciekawe, do kwietnia 1926 linia obsługiwana była trakcją parową. Od 1929 tabor dla linii stanowiły wozy zakupione w fabryce Lilpopa typu LRL. W latach siedemdziesiątych zastąpiono je tramwajami typu 2N i 5N, te zaś od 1989 pojazdami typu 102NaW oraz 803N.
4 lutego 2018 – w związku z katastrofalnym stanem infrastruktury MPK – Łódź zawiesiło kursowanie linii 46 do Ozorkowa, wraz z linią 45. W miejsce tramwaju uruchomiono linię autobusową Z46. Ostatni pożegnalny kurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem społeczności oraz mediów.
Źródło:
http://fotopolska.eu/Ozorkow/b55449,Krancowka_tramwajowa_iOzorkow_-_Cegielnianai.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Łodzi#Linia_tramwajowa_nr_46
Na końcu przystanku wysiadkowego (tego bez wiaty) znajdują się dwa niskie i charakterystyczne obiekty. Jeden z nich skrywa kesza.