Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Palędzie - katastrofa MIGa - OP8R1C
Owner: komarokot
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 0 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 22-12-2018
Date created: 18-03-2018
Date published: 24-12-2018
Last modification: 26-04-2020
55x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
87 visitors
40 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

20 listopada 1992 porucznik Roman Jacek wystartował MIG-iem 21PFM z podpoznańskich Krzesin do nocnego lotu szkoleniowego w bardzo trudnych warunkach. W czasie startu nastąpiła awaria oświetlenia sztucznego horyzontu, o czym pilot zameldował. Dostał rozkaz wzbić się ponad chmury, jednak przez brak instrumentów oraz brak punktów odniesienia pilot stracił orientację i w tym czasie leciał już "do góry nogami". W związku z tym pociągnięcie wolantu spowodowało, że zapikował w dół i z pełną prędkością wbił się w ziemię kilkadziesiąt metrów od ostatnich zabudowań Palędzia. Siła uderzenia spowodowała całkowite zniszczenie samolotu, a z krateru wydobyto tylko fragment czaszki pilota zachowany w hełmie.

mig.jpgJeśli podczas podejmowania kesza usłyszycie nad głową nadlatujący samolot, jest to najprawdopodobniej F-16. Ma on jeden z najniższych współczynników wypadkowości wśród samolotów jednosilnikowych (2.4 wypadku na 100 tys. godzin lotu, dla porównania MiG-29: 10 na 100 tys. godzin). Także pełen spokój :)
 

Kesz w maskowaniu leśno-drwalowym. Jeśli w logbooku jest zapisana cyfra, może przydać się do skrzynki finałowej.

Log entries: Found 55x Not found 0x Note 0x All entries