Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
urwany most - OP8NP4
tajemnicze ruiny mostu za Maksymilianowem
Właściciel: ash
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 90 m n.p.m.
 Województwo: Polska > kujawsko-pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-08-2017
Data utworzenia: 25-08-2017
Data opublikowania: 25-08-2017
Ostatnio zmodyfikowano: 05-08-2021
15x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 3 obserwatorów
140 odwiedzających
11 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: bamba, MaciekBDG, pawelko, SebaAniaByd
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Maksymilianowo to stacja węzłowa, do której od południa dochodzą dwutorowe linie z Bydgoszczy - zbudowana w latach 20. "obwodnica towarowa", prowadząca z kierunku Bydgoszczy Wschodu oraz istniejące od XIX wieku połączenie z stacji Bydgoszcz Główna, prowadzące dalej w kierunku Tczewa. Rozpoczyna się tu także budowany w latach 30. północny odcinek starej "Węglówki", biegnący w kierunku Wierzchucina. Stacja w Maksymilianowie posiada dość ciekawy układ torowy - składa się z 6 torów głównych tranzytowych, umożliwiających płynne prowadzenie ruchu. Z uwagi na znaczne długości torów głównych zasadniczych konieczne stało się zastosowanie tarcz ostrzegawczych do niektórych semaforów drogowskazowych i wyjazdowych. Po wschodniej stronie stacji powstała także grupa sześciu torów dodatkowych, obecnie posiadająca wjazd tylko od strony północnej. Dalej na wschód od nich znajduje się dość rozległa baza torowa Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno -Torowego. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnię "Mj", która znajduje się w jej południowej części i posiada urządzenia przekaźnikowe. Pamiątką po dawnych urządzeniach SRK są do dziś budynki 6 starych nastawni, w większości nieużywane. Obsługa podróżnych może odbywać się z 5 krawędzi, zlokalizowanych przy 3 peronach. W północnej części stacji znajduje się baza PKP Energetyka oraz bocznica jednostki wojskowej.

Obok tej bazy mieszczącej się na ulicy energetycznej rozpoczyna się nasyp kolejowy. Jeśli będziemy nim podążać, to po 450 metrach dojdziecie do ruin mostu na którego północnej części umieszczony jest kesz, w którym umieściłem kilka fantów. Kesza podejmujemy od góry, myślę, że miejsce ukrycia stojąc na górze stanie się oczywiste. Uważajcie - trochę wysoko :) 

Jeśli niekoniecznie lubicie zgiełk i hałas miasta, lubicie spokojne miejsca, lasy i ciszę, którą zakłóca tylko ruch osobowy i towarowy linii kolejowej nr 131 i 201, lubicie ładne widoki i wypady w plener to miejsce  jest dla Was.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
wiadukt
spojler