W latach 1907-1909 trwała budowa kolei z Toporowa do Międzyrzecza. Łączyła ona powstałe już wcześniej linie kolejowe Frankfurt – Poznań (1870) i Międzyrzecz – Międzychód (1887). Uroczyste otwarcie linii kolejowej nastąpiło w dniu 1 sierpnia 1909 roku. Z powodu urozmaiconej rzeźby terenu, budowniczowie kolei często stawali przed dużymi problemami. Widoczne ślady rozwiązań inżynieryjnych to liczne nasypy, wykopy i wiadukty. Dzięki temu szlak jest bardzo malowniczy.
Niestety świetność dawno minęła, od 1989r zaczął się powolny koniec. Od 2000r linia nieprzejezdna od Nietoperka do Sieniawy . W roku 2008 oczyszczono tory i wznowiono ruch pociągów towarowych na odcinku Toporów Sieniawa gdzie wznowiła działalność kopalnia węgla brunatnego. Również od Międzyrzecza do Nietoperka linia funkcjonuje dla wojska. Jednak jest to używanie torów bardzo sporadyczne.
Czasem okazyjnie do Łagowa przyjeżdża parowóz z zabytkowym składem wagonów.
Do mostu trzeba dojść pieszo, niedaleko, ale w nagrodę piękne widoki, czysta rzeka i można nóżki pomoczyć. To w zasadzie początek trasy do Toporowa, jednak obecnie kończy się w Nietoperku rampą dla wojska.
Skrzynka jest na górze od strony południowej