Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
PKP 375 Międzyrzecz - OP8MK3
Most na Paklicy
Eigenaar: mszasz
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 50 meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 12-06-2017
Gemaakt op: 12-06-2017
Gepubliceerd op: 12-06-2017
Laatste verandering: 12-06-2017
17x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
142 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Take something to write  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

 

Szlakiem nieczynnej linii kolejowej Nr 375

 

W latach 1907-1909 trwała budowa kolei z Toporowa do Międzyrzecza. Łączyła ona powstałe już wcześniej linie kolejowe Frankfurt – Poznań (1870) i Międzyrzecz – Międzychód (1887). Uroczyste otwarcie linii kolejowej nastąpiło w dniu 1 sierpnia 1909 roku. Z powodu urozmaiconej rzeźby terenu, budowniczowie kolei często stawali przed dużymi problemami. Widoczne ślady rozwiązań inżynieryjnych to liczne nasypy, wykopy i wiadukty. Dzięki temu szlak jest bardzo malowniczy.

Niestety świetność dawno minęła, od 1989r zaczął się powolny koniec. Od 2000r linia nieprzejezdna od  Nietoperka do Sieniawy . W roku 2008 oczyszczono tory i wznowiono ruch pociągów towarowych na odcinku Toporów Sieniawa gdzie wznowiła działalność kopalnia węgla brunatnego. Również od Międzyrzecza do Nietoperka linia funkcjonuje dla wojska. Jednak jest to używanie torów bardzo sporadyczne.

Czasem okazyjnie do Łagowa przyjeżdża parowóz z zabytkowym składem wagonów.

Do mostu trzeba dojść pieszo, niedaleko, ale w nagrodę piękne widoki, czysta rzeka i można nóżki pomoczyć. To w zasadzie początek trasy do Toporowa, jednak obecnie kończy się w Nietoperku rampą dla wojska. 

Skrzynka jest na górze od strony południowej

 

Afbeeldingen
Most to szumnie powiedziane
Skrzynka
Tam za kamykami
Logs: Gevonden 17x Niet gevonden 1x Opmerking 1x Alle logs