Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
PKP 375 Sieniawa - OP8MFC
Wiadukt w polu
Właściciel: mszasz
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 126 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 04-06-2017
Data utworzenia: 04-06-2017
Data opublikowania: 04-06-2017
Ostatnio zmodyfikowano: 12-06-2017
25x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
87 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Szlakiem nieczynnej linii kolejowej Nr 375

 

W latach 1907-1909 trwała budowa kolei z Toporowa do Międzyrzecza. Łączyła ona powstałe już wcześniej linie kolejowe Frankfurt – Poznań (1870) i Międzyrzecz – Międzychód (1887). Uroczyste otwarcie linii kolejowej nastąpiło w dniu 1 sierpnia 1909 roku. Z powodu urozmaiconej rzeźby terenu, budowniczowie kolei często stawali przed dużymi problemami. Widoczne ślady rozwiązań inżynieryjnych to liczne nasypy, wykopy i wiadukty. Dzięki temu szlak jest bardzo malowniczy.

Niestety świetność dawno minęła, od 1989r zaczął się powolny koniec. Od 2000r linia nieprzejezdna od  Nietoperka do Sieniawy . W roku 2008 oczyszczono tory i wznowiono ruch pociągów towarowych na odcinku Toporów Sieniawa gdzie wznowiła działalność kopalnia węgla brunatnego. Również od Międzyrzecza do Nietoperka linia funkcjonuje dla wojska. Jednak jest to używanie torów bardzo sporadyczne.

Czasem okazyjnie do Łagowa przyjeżdża parowóz z zabytkowym składem wagonów.

Kilkadziesiąt metrów od wiaduktu są już używane tory, jednak to miejsce wygląda jak dawno zapomniany relikt przeszłości. Ale jest blisko coś, co może przetrwa dłużej niż owy wiadukt.

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
wiadukt
Wpisy do logu: znaleziona 25x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy