Gry familijne- podział gier planszowych uznaje to za osobną kategorię, jednak jak dla mnie prawie każda gra jest grą familijną (oczywiście jeśli nie zawiera jakiś super skomplikowanych zasad jak np LCG, bądź brutalnych/wulgarnych elementów ). Jak sama nazwa wskazuje są to pozycje przeznaczone dla całej rodziny. Ten warunek jak dla mnie spełnia każda Eurogra, prosta gra ekonomiczna, imprezowe itp.
Do typowych gier rodzinnych zaliczamy
- Wsiąść do pociągu
- Carcassone
- Osadnicy z Catanu
- Farmer Rancho
- Cottage garden
- Splendor
- Multiuniversum
Tym razem jako przedstawiciela wybrałem Carcassone ( bez Quizu z tą grą projektu sobie nie wyobrażam, a tak poza tym mam do niej ogromny sentyment bo była to nasza 1 gra). Ze słyszenia znają ją pewnie wszyscy. Zasady są bardzo proste. W swojej turze każdy gracz losuje element planszy i wykłada go na stół, umieszczając go tak, aby pasował do pozostałych. Kafelki przedstawiają fragmenty miast, dróg, klasztory (w wersji podstawowej, przy dużej ilości dodatków dzieją się tam już cuda niewidy:P). Gracz podczas wykładania kafelka może zarezerwować sobie ten teren kładąc na niego drewnianego meepla (pionek). Z biegiem czasu obiekty rozrastają się poprzez ciągłe dokładanie kafelków i przynoszą nam coraz więcej punktów.
Kesz:
Tutaj bez quizu się nie obejdzie:) Żeby niepotrzebnie nie utrudniać i nie zmuszać poszukiwaczy do zagłębiania się w kilka instrukcji, zakładamy wariant podstawowy jedynie z dodatkiem Opat.(Opat na klasztorze punktuje tak samo jak zwykły ludek ---> koniec instrukcji) W Quizie położony jest zawsze na klasztorach więc czytanie dodatku opat też możecie sobie odpuścić
Jako, iż mam wersję rozszerzoną na Quizie możecie zauważyć kafelek wulkanu smoka i jedno miasto z "suknem" (czerwony materiał na mieście)---> traktujcie to jakby tego nie było, i tak nie wprowadza to żadnych zmian.
Waszym celem jest policzenie punktacji gracza żółtego, niebieskiego i czarnego. Punktujemy tylko miasta, drogi i klasztory więc instrukcja mówi wszystko jasno).
A- ilość punktów żółtego gracza
B- ilość punktów czarnego gracza
C- ilość punktów niebieskiego gracza
Kordynaty skrzynki:
N 50 50. (Ax3)+(C/2)+B+(Cx2)-40
E 19 08. (A/4)+(Cx5)+(Bx4)+99
Tradycyjnie linki do wersji do pobrania lub powiększenia:
Skoro nauczyliście się już punktować to na miejscu czeka was jeszcze małe zadanie z dopasowywaniem. Jego rozwiązanie to hasło do logu
Certyfikaty dla pierwszych 3 osób