Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Trzy lokomotywy - OP8J9N
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 145 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 17-09-2016
Gemaakt op: 17-09-2016
Gepubliceerd op: 17-09-2016
Laatste verandering: 21-07-2019
29x Gevonden
0x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
101 x Bekeken
24 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Take something to write  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Na prywatnej bocznicy stoją trzy lokomotywy. Dwie typu SM02 typ Ls40 i jedna SM03 typ 2D. Ls40 noszą nr 3585 i 3649, natomiast SM03 na burcie ma wypisane WP05 400-62. Niestety nie udało mi się ustalić, kto używał tych lokomotyw. Czyżby oznaczenie WP to Wojsko Polskie?

Edycja 31.10.2016. Rozmawiałem z osobą która pracowała w magazynach wojskowych przy Węglowej. I rzeczywiście mieli tam tą lokomotywę na stanie. PKP podstawiało wagony pod bramę składnicy, a wojsko już we własnym zakresie ciągało je pod właściwy magazyn.

Za Wikipedią krótko opiszę lokomotywy. Ls40 to spalinowa lokomotywa manewrowa produkowana od 1952r. w Chrzanowie w fabryce Lokomotyw im. Dzierżyńskiego. Osiągała prędkość 11km/h i zasięg 60km. Wystarczało to do obsługi niewielkich, zakładowych bocznic. Była to najmniejsza lokomotywa normalnotorowa produkowana po wojnie w Polsce. Długa na 6m. ważyła zaledwie 16 ton. Do końca produkcji w 1961r. wyprodukowano 581 sztuk.

    Lokomotywa SM03 stojąca na bocznicy także została wyprodukowana w zakładach im. Dzierżyńskiego, o czym informuje tabliczka. Natomiast ta lokomotywa produkowana w latach 1959-1969 wychodziła też z zakładów Zastal w Zielonej Górze. Przeznaczona była do lekkiej pracy manewrowej i na terenach zakładów przemysłowych. Napędzana silnikiem spalinowym o mocy 150 KM osiągała prędkość 25km/h, a po zmianach konstrukcyjnych 45km/h. Podwozie dwuosiowe z ostoją konstrukcji spawanej (ostoja to rama lokomotywy). Nadwozie składa się z dwóch przedziałów maszynowych, przedniego i tylnego i umieszczonego między nimi wyższego przedziału maszynisty. Hamowanie jednostronne za pomocą żeliwnych klocków. Sterowanie hydrauliczno-mechaniczne. Posiada cztery biegi zmieniane za pomocą kół zmianowych, a obroty reguluje się nastawnikiem.

    W tym miejscu odchodziły też tory do kilku zakładów przemysłowych w Białymstoku. Jeden z nich sięgał aż prawie do centrum miasta, do starej elektrowni przy Branickiego. Tory niestety zostały rozebrane, chociaż zostały relikty szyn przy ul. Plażowej czy między Baranowicką a Dojlidami Fabrycznymi.

 

   Jak wspomniałem lokomotywy stoją na prywatnej bocznicy. W pierwotnej wersji kesz był na jednej z lokomotyw, ale z jakiegoś powodu przeniesiono je na inny tor w głębi zakładu, ale wciąż są doskonale widoczne. Nowy pojemnik to preforma pet, dokładniejsze informacje w podpowiedzi kodowanej. Niestety zapomniałem wrzucić ołówek wiec zabierz coś do pisania. Przy podejmowaniu proszę uważać na zbite szkło. Do końca października jeździ tu szynobus w weekendy, rano i wieczorem. Mimo tak niskiej częstotliwości strzeż się pociągu.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 29x Niet gevonden 0x Opmerking 1x Afbeelding 3x Alle logs Galerij