Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Wiadukt kolejowy- Grupa Warowna "Schill" - OP8GT2
W podziękowaniu za MRUczenie!
Eigenaar: WuchtaWiary
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 55 meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Multi Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 18-06-2016
Gemaakt op: 18-06-2016
Gepubliceerd op: 18-06-2016
Laatste verandering: 18-06-2016
26x Gevonden
1x Niet gevonden
2 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
117 x Bekeken
19 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: [ocenzurowano_1], art_noise, mateuszAZL
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Take special equipment  Offset cache  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Wiadukt kolejowy sąsiadujący z bunkrami, a dokładnie z Grupą Warowną Schill, jest jednym z niewielu takich obiektów w okolicy. Wybudowano go pod koniec XIX w. i jest częścią linii kolejowej Rzepin-Sulęcin-Międzyrzecz.

Nowe połączenie kolejowe było tworzone w dwóch etapach. Najpierw został oddany do użytku odcinek zachodni na trasie Rzepin-Sulęcin, którego uroczyste otwarcie nastąpiło w dniu 1 listopada 1890r., a jego długość wynosiła 30,28 km. W drugim etapie zostało zbudowane połączenie pomiędzy Sulęcinem i Międzyrzeczem o długości 35,86 km, otwarte dla ruchu publicznego 1 czerwca 1892r. Wybudowanie linii kolejowej w sposób zasadniczy wpłynęło na przemysł i rolnictwo doprowadzając do ożywienia gospodarczego ówczesnego Powiatu Wschodniotorzymskiego / Oststernberger Kreis.

W czasie II wojny światowej ogromne znaczenie na tej trasie miała pobliska stacja Kursko. Odgałęział się stąd tor bocznicowy w kierunku południowym do Staropola, leżącego na trasie Toporów – Międzyrzecz. Łącznica do końca eksploatacji linii pełniła ważną rolę o znaczeniu strategicznym. Zbudowana została dla potrzeb wojskowych z uwagi na położone na tym terenie fortyfikacje. Krótki tor (12 km po linii prostej), posiadał liczne odgałęzienia do bocznic wyładunkowych, służących dla potrzeb wojsk rozlokowanych w zalesionym terenie. Wybrzuszony łukiem na kierunku wschodnim tor w połowie swej długości przebiegał przez Kęszyce – byłe koszary wojsk radzieckich – poprzednio niemieckich. Z uwagi na przeznaczenie linią Kursko – Staropole odbywał się tylko ruch pociągów towarowych na potrzeby wojsk. Na szlaku Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz, tylko kolej jako regularny środek lokomocji, chociaż niezbyt szybki, wiernie pełniła swoją rolę oraz służyła ludziom korzystającym z jej niezawodności.

Ciekawą rycinę przedstawiającą okolicę sąsiadującą z wiaduktem znajdziecie TUTAJ.

SKRZYNKA: Kesz to offset. Na współrzędnych odnajdziecie podpowiedź (mikrotutka), gdzie należy szukać pojemnika finałowego. Ostrożnie z maskowaniem, może okazać się dość kruche.

Do podjęcia skrzynki pomocny może okazać się dodatkowy sprzęt w postaci drabiny lub akcesoriów wysokościowych oraz standardowe wyposażenie bunkrowca ;)

Mimo, że skrzynka nie znajduje się w systemie podziemi, jest na równi niebezpieczna, więc apeluję o ostrożność i zdrowy rozsądek.

 


WuchtaWiary zakłada skrzynki dla Was, zadbaj o nie jak o własne, pomóż w ich serwisowaniu. Zapasowe logbooki do naszych skrzynek można pobrać z adresu tnij.com/logbooki/ Jeśli chcesz zaopiekować się skrzynką, napisz.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Wiadukt
Etap I
Logs: Gevonden 26x Niet gevonden 1x Opmerking 2x Afbeelding 2x Alle logs Galerij