Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Kolej Nadodrzańska (6#) - OP8AM6
Wrocławski Węzeł Kolejowy - Kierunek 6
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 120 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 13-08-2015
Data utworzenia: 13-07-2015
Data opublikowania: 13-08-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 06-06-2022
72x znaleziona
2x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 4 obserwatorów
96 odwiedzających
56 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Kolej Nadodrzańska

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Pełna Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy kierunku zaznaczonego kolorem turkusowym (na trasie stacje nr 60 do 62) 


Wrocławski węzeł łączy dziesięć różnych kierunków linii kolejowych normalnotorowych i jednej wąskotorowej zbiegających się we Wrocławiu. Aktualnie (2012) dziewięć linii normalnotorowych jest czynnych, ale tylko osiem obsługuje ruch pasażerski; linia wąskotorowa już od lat sześćdziesiątych jest we Wrocławiu zlikwidowana.

Kolej Nadodrzańska - potocznie linia nadodrzańska, magistrala nadodrzańska, Nadodrzanka, linia 273 – linia łącząca Wrocław ze Szczecinem przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą i Gryfino. Położona w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego oraz na obszarze Oddziałów Regionalnych PKP PLK: we Wrocławiu, w Poznaniu i w Szczecinie.

 

na zdjęciu: Rudna Gwizdanów, jedna ze stacji na lini 273.

 

Historycznie:

Budowę linii nadodrzańskiej prowadziło Towarzystwo Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej. Zanim powstał pierwszy odcinek obecnej linii 273, w 1856 r. BFE wybudowało tory łączące swoją pierwszą linię (Wrocław-Świebodzice), węzłem w Jaworzynie Śląskiej z linią Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej (Wrocław-Berlin) z węzłem w Legnicy. Pierwotnie więc linia zaczynała się w Legnicy. Od końca lat 60. XIX wieku otwierano kolejne odcinki linii nadodrzańskiej: grudzień 1869 r. z Legnicy do Lubina Górniczego, styczeń 1871 r. do Rudnej Gwizdanowa, październik 1871 r. do Czerwieńska, maj 1874 r. do Rzepina, styczeń 1875 r. do Kostrzyna, listopad 1876 r. do Chojny i wreszcie 15 maja 1877 r. oddano ostatni odcinek do Szczecina.

W międzyczasie w sierpniu 1874 r. połączono bezpośrednio linię nadodrzańską od stacji Rudna Gwizdanów z Wrocławiem przez Wołów. Końcowymi stacjami były: Breslau-Freiburger Bahnhof (Dworzec Świebodzki) we Wrocławiu oraz Stettin-Breslauer Bahnhof (Dworzec Wrocławski) w Szczecinie (początkowo pod nazwą Stettin-Breslau-Freiburger Bahnhof). W przeciwieństwie do dworców budowanych we Wrocławiu, gdzie każdy prywatny zarządca kolei posiadał "własny" dworzec końcowy – w sumie powstało ich obok siebie aż 4, w Szczecinie były tylko 2 – Dworzec Berliński (ob. Główny) i właśnie Dworzec Wrocławski, oddalone od siebie o ok. 5 km nie posiadające torowego połączenia, co stanowiło problem dla pasażerów. Wskutek tego, po upaństwowieniu przedsiębiorstwa BFE w 1884 r. podjęto decyzję o skierowaniu pociągów na Dworzec Berliński, położony bliżej centrum. Po niespełna 10 latach, w 1886 r. Dworzec Wrocławski przestał pełnić funkcję dworca pasażerskiego, obsługiwał już tylko ruch towarowy. Do 1945 r. pociągi kursujące z Wrocławia w kierunku Głogowa korzystały jeszcze z dwóch dworców Świebodzkiego i Głównego.

źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: xlud; j_janus STF: Ala Ł; Lupi; snieeegu TTF: dareckis

 

Kesz:

Skrzynka jak zwykle to bywa, ukrywa się przed Wami na kordach. Najlepiej dostać się do niej wchodząc po kamiennym zboczu wiaduktu kolejowego, ominięcie wtedy w dużej mierze brodzenie w krzaczorach. Nie ma potrzeby wchodzenia ani przechodzenia przez tory, chyba, że ktoś czuje niepohamowaną potrzebę ale o zboczeniach rozprawiać tutaj nie będziemy. Skrzynka jest w stanie pomieścić niewielkie fanty i ołówek, proszę nie szarpać, bo maskowanie uszkodzić łatwo i chyba to wszystko co musicie wiedzieć. Powodzenia!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 72x nieznaleziona 2x komentarz 0x Wszystkie wpisy