WWK: Wrocław Leśnica
Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK
Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 34 na mapie
Rok budowy: 1844; Nazwy historyczne: Lissa (1844 - 1900), Deutsch Lissa (1900 - 1931), Breslau Deutsch Lissa (1931 - 1937), Breslau Lissa (1938 - 1945), Wrocław Leśna (1945 - 1948), Wrocław Leśnica (od 1949)
Wrocław Leśnica - ostatnia stacja na linii 275, położona na terenie Wrocławia. Była ona również ostatnią modernizowaną stacją na odcinku do Legnicy. Wcześniej wykonane zostały modernizacje sąsiednich szlaków - w tym mostu nad Bystrzycą, znajdującego się w granicach stacji od strony Wrocławia Żernik. Przed modernizacją stacja posiadała 5 torów głównych, wszystkie znajdowały się przy peronach (w sumie istniały 3 perony, z których dwa były wyspowe). Ruch pociągów prowadzony był przez nastawnię WL, która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Z nastawni obsługiwane były też rogatki na przejeździe kolejowym. Od strony Miękini znajdowała się strażnica przejazdowa, obsługująca przejazd kolejowy w ciągu ul. Średzkiej. Ze stacji odgałęziały się dwie bocznice do zakładów przemysłowych, istniało też kilka torów bocznych, prowadzących do rampy, magazynu i placu ładunkowego.
na zdjęciu: widok na budynek dworca przed renowacją.
Modernizacja tej stacji zakończyła się ostatecznie pod koniec roku 2013. Dotychczasowy układ torowy uległ uproszczeniu oraz niewielkim zmianom - zlikwidowano większość torów bocznych, pozostawiając jedynie dwa - prowadzące do placu ładunkowego oraz rampy. Wyeliminowano dotychczas istniejące rozjazdy krzyżowe, a od strony Żernik zabudowano pełne przejście rozjazdowe. Liczba peronów pozostała bez zmian, jednak tory główne zasadnicze zlokalizowano pomiędzy peronami 2 i 3, a nie jak dotychczas przy peronie 2. Całkowitej wymianie uległa natomiast nawierzchnia torowa urządzenia SRK, które zostały zabudowane w nowej, kontenerowej nastawni WL. Nastawnia ta obsługuje jednak tylko przejazd w ciągu ulicy Trzmielowickiej, gdyż ruch pociągów prowadzony jest przez LCS Wrocław Muchobór.
Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK
na zdjęciu: widok na budynek dworca po remoncie stacji.
źródła opisów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk
Hall of Fame: FTF: Railman STF: j_janus, xlud TTF: Esi4
Kesz:
Skrzynka z pogranicza wielkości mikro / mała ukryła się na kordach. Rekomendowane jest szukanie nocą, gdyż w dzień ciężko będzie ją podjąć będąc niezauważonym. Mogą Was obserwować zarówno pasażerowie, przechodnie, jak i kamery, zatem pełna konspiracja i dyskrecja przy szukaniu! Miejsce jest ogólnodostępne, w żadnym wypadku nie ma potrzeby zbliżania się do torowiska, tym bardziej, że jest ono w dalszej części peronu za płotem. Proszę odkładać maskowanie tak, żeby nie było widać pojemnika od góry. Powodzenia!