Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Titanic - OP892B
Restauracja Titanic- nazwa wzięła się od statku Titanic
Właściciel: Juhu
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 140 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 09-05-2015
Data utworzenia: 09-05-2015
Data opublikowania: 09-05-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 30-03-2017
51x znaleziona
3x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 6 obserwatorów
99 odwiedzających
39 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: mimi
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 Titanic-brytyjski transatlantyk typu Olimpic, należący do towarzystwa okrętowego White Star Line.W nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku, podczas swojego pierwszego rejsu na trasie Southampton-Cherbougr - Queenstown - Nowy Jork, zderzył się z górą lodową i zatonął. Jego katastrofa spowodowała nowelizację praw i zasad bezpieczeństwa morskiego.Titanic był jednym z trzech liniowców klasy Olimpic. Miał dwie siostrzane jednostki: Olimpic i Gigantic.

Koncepcja budowy tej serii statków powstała wiosną 1907 roku podczas spotkania towarzyskiego Bruce'a Ismaya, dyrektora kompanii żeglugowej White Star Line i Williama Jamesa Pirrie, prezesa rady nadzorczej stoczni Harland and Wolff w Belfaście. Każdy z planowanych trzech statków miał mieć wyporność ok. 45 tys. BRT. Ich silniki miały pozwolić na rozwinięcie prędkości 24 węzłów (44,4 km/h). Miały być więc nieco wolniejsze od konkurencyjnych liniowców Cunarda jednak nadrabiały to rozmiarami i luksusowym wyposażeniem. Szczegółowe koncepcje budowy nowych liniowców zaprojektowali architekci Alexander Carlise, Thomas Andrews i Edward Wilding. Priorytetem dla budowniczych było zbudowanie statku znacznie przewyższającego konstrukcje konkurencji. Pogodzono się z brakiem możliwości dotrzymania pola w dziedzinie prędkości i tym samym zdobycia Błękitnej Wstęgi Atlantyku. W tym czasie konkurencyjna linia Cunard miała dwa najbardziej luksusowe, a przy tym i najszybsze statki świata – Lusitanię i Mauretanię. Jednostki White Star Line miały być jednak dłuższe o ok. 100 stóp (30,5 m) od statków konkurencji i oferować luksus, jakiego na północnym Atlantyku nikt dotąd nie widział.

PROSZĘ O OSTROŻNE PODEJMOWANIE KESZA !!!

 

Obrazki/zdjęcia
Restauracja Titanic
A tutaj się schował