Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Elektrowóz EP02-08 - OP88P0
Pomnik techniki - zabytkowy elektrowóz EP02-08 przed halą lokomotywowni
Właściciel: Aikido
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 201 m n.p.m.
 Województwo: Polska > małopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:15 h    Długość trasy: 0.50 km
Data ukrycia: 27-04-2015
Data utworzenia: 27-04-2015
Data opublikowania: 27-04-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 09-05-2015
62x znaleziona
0x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 0 obserwatorów
66 odwiedzających
44 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Borewicz07
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Droga asfaltowa prowadząca do skrzynki posiada ograniczenia w poruszaniu się pojazdami o czym informują znaki drogowe.

Skrzynkę polecam podejmować za dnia, żeby nie wzbudzać podejrzeń pracowników i ochrony. Z lokalizacji ukrycia widać w linii prostej, ok. 37 metrów - pomnik techniki, tytułowy elektrowóz. Zrezygnowałem z pierwotnej lokalizacji w samym obiekcie.

Lokomotywę EP02-08 zmontowano w 1957 roku w zakładach PaFaWag we Wrocławiu, jako ósmą i ostatnią maszynę z serii 1E. Elektrowóz jako jedyny z całej „ósemki” otrzymał silniki nowej konstrukcji. Maszyny 1E-01 – 1E-07 otrzymały zestaw elektryczny sprowadzony z Anglii, zaś ostatni – ósmy zestaw – pozostawiono jako zapasowy a lokomotywę 1E08 wyposażono w silnik LKa635 (licencyjna konstrukcja radziecka stosowana później w elektrowozach 3E). Zmiana silników trakcyjnych wymusiła kolejne modyfikacje: zmianę konstrukcji zestawu kołowego, zastosowanie przekładni dwustronnej, zmianę stosunku przekładni na 31:78 oraz modyfikację biegu kanałów wentylacyjnych silników.

Elektrowóz otrzymał oznaczenie seryjne 1E-08 i został skierowany do służby w Polskich Kolejach Państwowych z oznaczeniem przewoźnika E02-08. Maszynę wyprodukowano w okresie, kiedy lokomotywy tego typu stacjonowały w lokomotywowni Łódź Olechów, więc także tam trafiła. W roku 1960 lokomotywa została przemianowana na elektrowóz EP02-08. Elektrowóz początkowo – jak pozostałe EP02 – obsługiwał linie pospieszne Łódź-Warszawa i Łódź-Kraków. Gdy serię EP02 wycofano z obsługi połączeń szybkobieżnych, maszynę skierowano do prowadzenia pociągów osobowych na liniach zbiegających się w łódzkim węźle kolejowym. W 1969 roku lokomotywa zostaje przekazana do DOKP Kraków i przydzielona do lokomotywowni w Dębicy, by przez kolejne trzy lata obsługiwać połączenia kolejowe na linii Kraków – Przemyśl.

W 1972 roku, gdy zakończono eksploatację serii EP02, elektrowóz EP02-08 przebazowano na stację Przemyśl Bakończyce, gdzie przez 24 lata wykorzystywano go jako stacjonarne urządzenie grzewcze (SUG). W roku 1998 lokomotywę EP02-08 ustawiono jako pomnik techniki przed halą lokomotywowni w Krakowie Bieżanowie, gdzie znajduje się do dzisiaj.

Źródło: http://www.1435.pl/pomniki-techniki-ep02-08/
Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- Miejsce: Pomnik techniki - Elektrowóz EP02-08
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
1 EP02-08
2 EP02-08
3 EP02-08
4 EP02-08
nie daj się zwieść
Wpisy do logu: znaleziona 62x nieznaleziona 0x komentarz 2x Wszystkie wpisy