Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
MM020 - Most kolejowy w Tymbarku - OP84EM
Nawet nie zabytek, ale widok ładny
Właściciel: Mag_mag
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 383 m n.p.m.
 Województwo: Polska > małopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 29-08-2014
Data utworzenia: 29-08-2014
Data opublikowania: 29-08-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 13-06-2017
5x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
7 odwiedzających
3 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Fajfoklok, Pepe1
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Most kolejowy na rzece Łososina jest częścią linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz. Zlokalizowany jest na 38 km. Jest mostem jednoprzęsłowym, kratownicowym, z jezdnią dołem. Konstrukcja została wzniesiona ze stali. Pasy górne, krzyżulce i słupki zbudowane z blachownic. Węzły kratownicowe uformowane za pomocą przykładek łączonych nitami.  Most oparty jest z obu stron na kamiennych przyczółkach wykończonych tynkiem cementowo-wapiennym.   Przęsło oparte  jest na  przyczółkach z lokalnego kamienia dzięki przegubom. Z jednej strony most opiera się na parze przegubów stałych, z drugiej na parze przegubów łożyskowo-przesuwnych, co umożliwia pracę konstrukcji stalowej. 
Elementy przegubowe wykonano także z odlewów stalowych. Rozpiętość przęsła w osiach podpór wynosi 35,8 m, całkowita długość konstrukcji  37,4 m, szerokość 4,7 m, wysokość ok 6 m, wysokość kratownicy wynosi 5,5 m. Wąski chodnik znajduje się po obu stronach torów, wsparty na wspornikach z kątowników, przymocowanych do konstrukcji mostu. Powstał po II wojnie światowej w miejscu zniszczonego w 1944 roku w ataku wojsk radzieckich roku starego mostu.

Współrzędne z dokładnością do 2,5 metra.

Uwaga! Po linii kolejowej od kilku lat nie jest prowadzony ruch planowy, jednak zdarzają się tędy przejazdy pociągów retro oraz pustych składów na potrzeby PKP. Nie są częste, na co wskazuje stan szyn, tym niemniej należy zachować ostrożność przy podejmowaniu kesza.

Skrzynka pozostaje w terenie, ale stanowczo ODRADZAM JEJ PODEJMOWANIE!Po linii kolejowej jest obecnie prowadzony dość regularny ruch turystyczny i istnieje zagrożenie, że podczas próby podjęcia kesza pojawi się pociąg, w związku z tym skrzynka zostaje zawieszona.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 5x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy