Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Besiąg Nądnia - OP84DA
Besiąg Nądnia
Eigenaar: mstachul
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 64 meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 02-09-2014
Gemaakt op: 27-08-2014
Gepubliceerd op: 02-09-2014
Laatste verandering: 10-12-2014
39x Gevonden
1x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
47 x Bekeken
30 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Dangerous Cache  Bike  One-minute cache  GeoHotel  Take something to write  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Po zachodniej stronie wsi Nądnia biegła linia kolejowa ZbąszyńBabimost - dziś nieczynna. Jedynym jej śladem jest nasyp kolejowy (lokalnie nazywany Besiąg) oraz zniszczone wiadukty nad duktami leśnymi.

Linię wybudowano w zaborze pruskim (wg. Railmap Jarosława Woźnego) przed rokiem 1870 a rozebrano około 1930, po uruchomieniu stacji w Zbąszynku. Przebieg linii widać na mapie amzpbig.com. W latach dwudziestych Niemcy przebudowali całkowicie układ torowy w tym rejonie w związku utratą na rzecz Polski dotychczasowej stacji w Zbąszyniu.

Przed I wojną światową do Zbąszynia dojechać można było od strony Warszawy, Berlina, Wolsztyna, Babimostu oraz Międzychodu. Po zakończeniu wojny Zbąszyń znalazł się w granicach odrodzonej Polski, natomiast Babimost pozostał miastem niemieckim. W obu tych miejscowościach przy budynkach dworcowych powstały urzędy celne. Fakt znalezienia się Zbąszynia w granicach II RP spowodował brak po stronie niemieckiej przygranicznego węzła kolejowego obsługującego tereny obecnego Pojezierza Lubuskiego. Wówczas to zapadła decyzja o budowie stacji i miasta Zbąszynek. Stacja kolejowa otwarta została w roku 1922. Wówczas powstał także odcinek Zbąszynek - Międzyrzecz, który umożliwił dalszy dojazd w kierunku Międzychodu. 

Po zakończeniu II wojny światowej linia Babimost - Zbąszyń przestała być używana, a cały ruch pociągów między Sulechowem a Zbąszyniem odbywał się przez Zbąszynek.

Obecnie miejscami istnieje jeszcze stary nasyp linii Babimost - Zbąszyń, resztki starych poniemieckich wiaduktów kolejowych, a w lesie można znaleźć czasami jeszcze podkłady kolejowe. 

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-zb%C4%85szy%C5%84-babimost.18507/
http://pl.wikipedia.org/wiki/N%C4%85dnia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_Zb%C4%85szy%C5%84_%E2%80%93_Babimost
http://www.sentymentalny.com/

Kesz to mały pojemnik z klipsami bocznymi w czarnym worku foliowym. Kordy wskazują na lokalizację zniszczonego wiaduktu.

W środku logbook, ołówek, certyfikaty dla pierwszych 3 znalazców oraz smycz.

Skrzynka zlokalizowana jest gdzieś na pozostałościach wiaduktu kolejowego na Besiągu. Proszę o ostrożne podejmowanie.

 

Kesz jest też notowany na geocaching.com pod GC5H32Q.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
widok na zniszczony wiadukt
zniszczony wiadukt i fragment nasypu
spoiler
spoiler
Logs: Gevonden 39x Niet gevonden 1x Opmerking 0x Alle logs