Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Besiąg Nądnia - OP84DA
Besiąg Nądnia
Właściciel: mstachul
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 64 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 02-09-2014
Data utworzenia: 27-08-2014
Data opublikowania: 02-09-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 10-12-2014
39x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
47 odwiedzających
30 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  GeoHotel  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Po zachodniej stronie wsi Nądnia biegła linia kolejowa ZbąszyńBabimost - dziś nieczynna. Jedynym jej śladem jest nasyp kolejowy (lokalnie nazywany Besiąg) oraz zniszczone wiadukty nad duktami leśnymi.

Linię wybudowano w zaborze pruskim (wg. Railmap Jarosława Woźnego) przed rokiem 1870 a rozebrano około 1930, po uruchomieniu stacji w Zbąszynku. Przebieg linii widać na mapie amzpbig.com. W latach dwudziestych Niemcy przebudowali całkowicie układ torowy w tym rejonie w związku utratą na rzecz Polski dotychczasowej stacji w Zbąszyniu.

Przed I wojną światową do Zbąszynia dojechać można było od strony Warszawy, Berlina, Wolsztyna, Babimostu oraz Międzychodu. Po zakończeniu wojny Zbąszyń znalazł się w granicach odrodzonej Polski, natomiast Babimost pozostał miastem niemieckim. W obu tych miejscowościach przy budynkach dworcowych powstały urzędy celne. Fakt znalezienia się Zbąszynia w granicach II RP spowodował brak po stronie niemieckiej przygranicznego węzła kolejowego obsługującego tereny obecnego Pojezierza Lubuskiego. Wówczas to zapadła decyzja o budowie stacji i miasta Zbąszynek. Stacja kolejowa otwarta została w roku 1922. Wówczas powstał także odcinek Zbąszynek - Międzyrzecz, który umożliwił dalszy dojazd w kierunku Międzychodu. 

Po zakończeniu II wojny światowej linia Babimost - Zbąszyń przestała być używana, a cały ruch pociągów między Sulechowem a Zbąszyniem odbywał się przez Zbąszynek.

Obecnie miejscami istnieje jeszcze stary nasyp linii Babimost - Zbąszyń, resztki starych poniemieckich wiaduktów kolejowych, a w lesie można znaleźć czasami jeszcze podkłady kolejowe. 

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-zb%C4%85szy%C5%84-babimost.18507/
http://pl.wikipedia.org/wiki/N%C4%85dnia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_Zb%C4%85szy%C5%84_%E2%80%93_Babimost
http://www.sentymentalny.com/

Kesz to mały pojemnik z klipsami bocznymi w czarnym worku foliowym. Kordy wskazują na lokalizację zniszczonego wiaduktu.

W środku logbook, ołówek, certyfikaty dla pierwszych 3 znalazców oraz smycz.

Skrzynka zlokalizowana jest gdzieś na pozostałościach wiaduktu kolejowego na Besiągu. Proszę o ostrożne podejmowanie.

 

Kesz jest też notowany na geocaching.com pod GC5H32Q.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
widok na zniszczony wiadukt
zniszczony wiadukt i fragment nasypu
spoiler
spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 39x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy