Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
DLR Wojskowe Lotnisko Modlin - OP8201
Eigenaar: Nożyk
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 70 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 02-06-2014
Gemaakt op: 02-06-2014
Gepubliceerd op: 02-06-2014
Laatste verandering: 14-07-2014
19x Gevonden
0x Niet gevonden
5 Opmerkingen
watchers 5 Volgers
62 x Bekeken
18 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
9 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Aki., Alkaster, crl_ost, Gacekk, ogarzm, Osił, polcia&szymaneq, PUNTOchodzik, unochodzik
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Recommended at night  Dangerous Cache  Bike  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Drl dalsza wschodnia radiolatarnia prowadząca dawnego lotniska wojskowego Modlin. jest to część odchodzącej do historii metody lądowania IFR z wykorzystaniem wskazań namiarów własnych za pomocą dwóch pokładowych automatycznych radiokompleksów, wskazujących namiary na dwie naziemne radiolatarnie bezkierunkowe (NDB).

Przebieg lądowania

Podczas zbliżania, po uzyskaniu przez załogę informacji meteorologicznych (np. widzialność, podstawa chmur , wielkość zachmurzenia, ciśnienie na poziomie lotniska) załoga przestawia wysokościomierz barometryczny do ciśnienia na poziomie lotniska i wykonuje standardową procedurę podejścia zgodną z procedurami obowiązującymi na danym lotnisku. Po wyjściu samolotu z czwartego zakrętu na oś pasa członek załogi będący przy sterach pilotuje tak, aby:

  • oba radiokompasy wskazywały kurs 0 (zero)
  • ścieżka podejścia zapewniała właściwą wysokość nad dalszą radiolatarnią NDB
  • reguluje moc (lub ciąg silników) aby samolot miał właściwą prędkość podejścia i zniżał się z odpowiednią prędkością zniżania.

Podczas przelotu nad dalszą radiolatarnią radiokompas na nią ustawiony wchodzi na namiary tylne (wskazówka po kilku wahaniach wskazuje kurs 180). Moment wahania się wskazówki radiokompasu świadczy o chwili przelotu nad radiolatarnią. Załoga zwykle ma obowiązek zameldowania momentu przelotu nad dalszą radiolatarnią i podania aktualnej w tym momencie wysokości lotu naziemnemu kontrolerowi lotów. W razie dużych odstępstw kontroler może nakazać przerwanie podejścia do lądowania. W prawidłowym przebiegu lądowania od tego momentu:

  • członek załogi będący przy sterach pilotuje tak, aby radiokompas na radiolatarnię bliższą (prowadzącą) wskazywał kurs 0 (zero), na tylną radiolatarnią kurs 180, utrzymując tym samym kurs osi pasa
  • utrzymuje zniżanie na takim poziomie, aby mieć wymaganą wysokość przelotu nad bliższą radiolatarnią (właściwa ścieżka podejścia)
  • nawigator na głos dyktuje prędkość i wysokość
  • pilot nie będący przy sterach czuwa nad prawidłowością tych , wypatruje ziemi, będąc gotowym na zwiększenie mocy (ciągu) w razie nieudanego podejścia.

Wchodzisz na własne ryzyko.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
idź tam..
spójrz w górę