Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Kanał Bydgoski - Żelazne potwory - OP8094
Magnetyk w moście
Owner: SebaAniaByd
Founder: Pavo
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 47 m. ASL.
 Region: Poland > kujawsko-pomorskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 30-03-2014
Date created: 31-03-2014
Date published: 31-03-2014
Last modification: 04-02-2019
112x Found
2x Not found
3 notes
watchers 0 watchers
145 visitors
90 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: Mitsubishi
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

1

Dwa stalowe potwory jeden kolejowy, a drugi dla pieszych i ruchu kołowego. Widać, że most ma swoje lata. Myśl inżynieryjna jest już całkiem inna. Poza tym jest nitowany, czego już w nowych konstrukcjach nie zobaczymy.

 

Mosty spinają oba brzegi nowego odcinka Kanału Bydgoskiego (zbudowanego w 1913 r.) w zachodniej części Bydgoszczy na osiedlu Flisy. Obiekty usytuowane są skośnie do Kanału Bydgoskiego (44°).

Mostem kolejowym przebiega linia kolejowa nr 18 Kutno – Bydgoszcz – Piła, natomiast drogowym ulica Mińska. Około 350 m na zachód od mostu znajduje się przystanek kolejowy Bydgoszcz Zachód. W sąsiedztwie obiektu znajduje się śluza Czyżkówko na Kanale Bydgoskim.

W 1945 roku most uległ niewielkim uszkodzeniom w wyniku działań wojennych, lecz po naprawie przywrócono go do eksploatacji rok później. W 1973 dawny kratownicowy most kolejowy na skutek braku możliwości zawieszenia trakcji elektrycznej zdemontowano, a w jego miejscu zbudowano nowy most kolejowy o formie nawiązującej do starszego. Zdemontowane przęsło starego mostu ułożono po północnej stronie linii kolejowej, a PKP podarowały je miastu, które 5 lat później zadecydowało o wykorzystaniu go do budowy mostu drogowego po podjęciu decyzji o przedłużeniu ulicy Mińskiej do ul. Bronikowskiego. Autorem projektu był mgr inż. Konrad Kubiński z Biura Projektów Kolejowych w Gdańsku

więcej na temat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_kolejowy_nad_Kanałem_Bydgoskim  

2

W logbooku jest jedna z 10 cyferek potrzebnych do rozszyfrowania położenia skarbu finałowego.Cyferki się powtarzają w celu uniknięcia problemów z podjęciem finału w przypadku ewentualnego zaginięcia któregoś z keszy.

O keszu: , wskazują most drogowy. 

Kesz -  ukryty na kordach +/- 4m. magnetyk 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints