Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Jiǎn shízǐ 捡石子 - OP7487
stocz pojedynek z Mistrzem Zabierania
Eigenaar: antros
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 24 meter NAP
 Provincie: Polen > kujawsko-pomorskie
Cache soort: Eigen Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 26-10-2013
Gemaakt op: 26-10-2013
Gepubliceerd op: 26-10-2013
Laatste verandering: 01-10-2016
3x Gevonden
0x Verplaatst   0 km
1x Niet gevonden
3 Opmerkingen
watchers 7 Volgers
54 x Bekeken
3 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Bulfrog, Krakers5, PianistaMichal
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Periodical/Paid  Go geocaching with children  Accessible for disabled  One-minute cache  GeoHotel 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Jako miłośnik łamigłówek, matematyki rekreacyjnej tudzież mechanicznych puzzli (kostka Rubika, pyraminx) chciałem by mój own był jakoś związany z takimi formami rozrywki. Wybór padł na starą chińską grę, która grywałem kiedyś na podwórku.
Grę prostą, ale wciągającą. W końcu tylko proste rzeczy moga byc doskonałe.


Gra w zabieranie kamieni Jiǎn shízǐ (捡石子)

Zasady
Istnieje wiele wariantów rozgrywki o wielu nazwach, aby nie mącić przedstawię uogólnione zasady na których będziemy się potykać.

 Piony (kamienie, zapałki, monety, ... ) dzielimy na kupki (co najmniej trzy) dowolnej, parami różnej wielkości (tj. liczba pionów w poszczególnych kupkach jest rożna), używamy przynajmniej 12 pionów.
Następnie zabieramy na zmianę dowolną, niezerową liczbę pionów. W jednym ruchu wolno zabierać tylko z jednej kupki. Przegrywa ta osoba która zabiera ostatni pionek.

zagrajmy

Przykład
 Ustalamy, że dzielimy np. 13 pionów na trzy kupki: [1][4][8]
1 gracz wykonuje ruch: [1][4][6]
2 gracz: [1][3][6]
1 gracz: [1][3][0]
2 gracz: [1][0][0]
1 gracz przegrywa bo został mu ostatni pionek (zapałka, kamyk, ..) do zabrania.

Rozgrywka
   W ciągu dnia można podejść raz do zdobywania kesza, w ramach podejścia można stoczyć maksymalnie 6 gier. Pierwszą partię rozpoczyna pretendent do zdobycia kesza, a potem kolejno rozpoczynamy na przemian. Po każdych 2 grach zwiększamy liczbę kupek o jedną (rozpoczynając od 3, liczbe elementów w kupkach ustalamy wspólnie). Jeśli kilka osób chce podejść do pojedynku to nie obserwujemy pojedynków innych keszerów, gramy tylko 1 na 1 bez publiczności i pomocy. Liczbę elementów w poszczególnych kupkach ustalamy wspólnie (podaję liczbę pionów w pierwszej kupce Ty w kolejnej i dalej na przemian).
Aby zaliczyć skrzynkę/zadanie i uzyskać dostęp do logbooka wystarczy wygrać tylko jeden raz.

Podjęcie:
 Współrzędne wskazują solidny stół na placu zabaw niedaleko mego miejsca zamieszkania gdzie wygodnie jest pograć, ale oczywiście można się umawiać indywidualnie na rozgrywkę w innych miejscach (często bywam w okolicy Planetarium). Jeśli chodzi o inne miasta to najłatwiej mnie spotkać w Toruniu czasem Gdańsku, bywam też w różnych miejscach Polski na zawodach speedcubingowych, będę starał się informować tutaj o podrożach, czy ew. zmieniać współrzędne kesza.

Kontakt (tel. 6..zero..176..dwa..18..8)
 POWODZENIA! 

Extra waypoints
Symbool Soort Coördinaten Beschrijving
Fysiek punt --- preferowane miejsce w dni robocze z wyjątkiem wakacji i ferii szkolnych
Fysiek punt --- pierwotny i preferowany punkt spotkania