Dnia 1 września 1884r. oddana została do użytku ludności górnośląskiej linia kolejowa Orzesze- Żory, przechodząca przez Palowice, długości 13,3 km. Jej budowę prowadziła niemiecka firma „Wilhelmsbahn”. Od tejże daty Palowice uzyskały możliwość przysłowiowego wyjścia na świat w związku z rozwojem przemysłu węglowego na ziemi rybnickiej. Pierwszy pociąg z Orzesza do Żor przybył 2 lipca 1884r., na 2 miesiące przed oddaniem trasy do użytku. W Żorach była wówczas wielka uroczystość i radość. Kolej ta stała się bowiem bardzo ważna dla życia gospodarczego miasta.
Budowa linii Orzesze-Żory obfitowała w szereg niespodzianek i trudności technicznych. W samych Palowicach trzeba było zbudować wiele nasypów, wydrążyć wiele wąwozów, zbudować kilka mostów (kamienny na Hochołogu i dwa metalowe na Jesionce), wykarczować las i utwardzić teren. Dworzec kolejowy w Palowicach zbudowano w lesie z myślą o mieszkańcach okolicznych wsi, 1.5 km od Tiele –Winklerowego Zamku. Zbudowano też dwie bocznice kolejowe - jedna na dworcu, a druga na Jesionce tzw. rampę.
Od 2001r. linia kolejowa Orzesze-Żory jest nieczynna z powodów ekonomicznych
Wiosna 2009 stacja niestety została rozebrana ale miejsce warto zobaczyc gdyz ma swoja historie.
Obok dworca kolejowego rosnie olbrzymi kasztanowiec zwyczajny. Należy on do najstarszych przedstawicieli gatunku w Rybnickiem. Ma 362 cm obwodu i 26 m wysokości. Od maja 1998 r. drzewo jest pomnikiem przyrody.
O keszu:
Jest to pojemnik na żywność skryty ok. 100 m od kasztanowca wśród drzew. Podpowiedz może być konieczna. Pozdrawiamy i zyczymy miłej zabawy. Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.