Most żelbetowy zbudowany w latach 30-tych XX wieku w oparciu o najnowocześniejsze w tym czasie technologie konstrukcyjne. Włączony do eksploatacji po wielkiej powodzi w 1934 roku. O jego konstrukcję rozbił się istniejący most drewniany,który łączył Szczawnicę ze światem. W trakcie wycofywania się wojsk niemieckich z terenu Krościenka pod koniec wojny miano wysadzić ten most na szczęście Niemcy nie zdążyli tego zrobić...
W 2011 roku oddano do użytku bliźniaczy most (to ten od strony pólnocnej). Nowy obiekt ma długość 129 metrów, szerokość 10 m. i wagę 2250 ton. Ma trzy przęsła, każde o długości 38 metrów i jezdnię o szerokości 5,5 m. Wykonany jest z żelbetonu. Posiada klasę obciążenia A, czyli bez ograniczeń. Wsparty jest na dwóch filarach posadowionych na skalistym podłożu na głębokości trzech metrów poniżej dna koryta rzeki.
Źródło: internet
Kesz:
Mały pojemnik na kordach, przyczepiony magnesem. W środku na starcie logbook, ołowek, kilkanaście certyfikatów i pochłaniacz wilgoci.
Powodzenia