Opis miejsca:
Most kolejowy w Górze Kalwaria łączy Skierniewice i Łuków. Posiada konstrukcję łukowej, stalowej kratownicy z jazdą dołem, podpartą pięcioma filarami.
Aktualnie na linii można zobaczyć rzadkie kursy pociągów towarowych oraz międzynarodowy z Moskwy do Pragi.
Ruch lokalny został zawieszony przez PKP w 2004 r. z powodu braku rentowności linii.
Na moście znajduje się drewniany chodnik.
Dane techniczne:
rok budowy |
1954 |
lokalizacja |
Góra Kalwaria |
projektant |
Witold Szlązkiewicz, Centralne Biuro Studiów i Projektów Budownictwa Kolejowego |
generalny wykonawca |
podpory: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Nr 1, kier. Józef Fiedorowicz; konstrukcja: Mostostal Warszawa, kier. Tadeusz Florczak |
parametry |
długość: 620,80 m; szerokość: 4,80 m |
Opis skrzynki:
Aby zdobyć skrzynkę należy.
1. Przejść kładką na drugie przęsło mostu (licząć od wschodu).
2. Zlokalizować semafor.
3. W pobliżu semafora odnaleźć tajemnicze znaki ze zdjęcia.
4. Dostać sie do skrzynki, która znajduje się kilka metrów nad znakami.
UWAGA!!!
SKRZYNKA BARDZO NIEBEZPIECZNA!!!
Most jest w ciągłym użytku. Istnieje niebezpieczeństwo wpadnięcia pod pociąg.
Trakcja kolejowa jest pod napięciem.
Istnieje możliwość upadku z dużej wysokości.
Proszę o zdrowy rozsądek!
Pamiętaj to tylko zabawa, po pierwsze dbaj o swoje bezpieczeństwo. Skrzynkę zdobywasz na własne ryzyko!!!