Most Solidarności jest częścią Trasy ks. Jerzego Popiełuszki stanowiącej obwodnicę Płocka. Budowę rozpoczęto w 2002 roku, a zakończono 2007 r. Twórcami projektu są Jan Wyrębkowski, Stanisław Maciąg i Ireneusz Wyrzykowski.
Jego całkowita długość wraz z ponad 500 metrową estakadą wynosi 1702 z czego 585 metrów to część wiaduktowa z 10 przęsłami o rozpiętości 58,5 metrów każde. Część podwieszona mostu ma 615 metrów, w tym 375 metrów przypada na przęsło środkowe najdłuższe w Polsce i naszej części Europy. Szerokość dwujezdniowej przeprawy wynosi 27,5 metra a szerokość przecięcia koryta rzeki przez most wynosi ok. 500 m -> przy wysokich poziomach wody dystans ten wzrasta nawet do 1,1 km. Most zawisł na 56 stalowych linach przymocowanych do dwóch stalowych pylonów o wysokości 65m. Posiada jedną płaszczyznę olinowania zlokalizowaną w pasie rozdziału. Most Solidarności ma największe przęsło na świecie wśród obiektów o pylonach zamocowanych w konstrukcji przęseł w jednej płaszczyźnie podwieszenia. Cały most został wykonany ze stali, także ze stali wykonana została estakada. Obiekt posiada pas ruchu dla pieszych i wózków inwalidzkich (po stronie wschodniej mostu) oraz pas ruchu dla rowerzystów (po stronie zachodniej mostu).