Przeprawa przez rzekę Wisłę w okolicy Mogiły istniała od średniowiecza.
W roku 1939 Ministerstwo Spraw Wojskowych wystąpiło do Ministerstwa Komunikacji o wybudowanie 4 półstałych mostów na Wiśle – między innymi wytypowano Mogiłe pod Krakowem. Przeprawa została wybudowana w okresie maja i czerwca 1939r. Most składał się z 18 przęseł 16 metrowych i 3 przęseł 34 metrowych. Długość całkowita wynosiła 390 m. Konstrukcja nośna składała się z blachownic stalowych w nurcie rzeki a na terenach zalewowych z belek dwuteowych gorącowalcowanych. Na tych dźwigarach poprzez belki poprzeczne spoczywał pomost drewniany. Konstrukcja nośna oparta została na podporach wykonanych z bali drewnianych, posadowionych na palach. W nocy z dnia 5 na 6 września wycofujące się oddziały Armii Kraków wysadziły most w powietrze.
W roku 1944 Firma Zjednoczone Fabryki L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper na zlecenie władz okupacyjnych wybudowała drewniane mosty niskowodne na Wiśle pod Mogiłą. Podpory mostów wykonane zostały z drewna, ustrój nośny składał się z belek dwuteowych, na których spoczywał drewniany pomost. Most ten funkcjonował do zimowej ofensywy wojsk sowieckich – do stycznia 1945 r. – Niemcy wycofując się wysadzili wszystkie mosty na Wiśle w Krakowie i jego okolicy. W trakcie realizacji Mostu Wandy przy wykonywaniu fundamentów w kwietniu 2002 natrafiono na drewniane pale – pozostałość po poprzednich mostach.
Most zlokalizowany jest w ciągu ulic Klasztornej i Półłanki. Składa się z 8 przęseł. Całkowita długość mostu z przyczółkami wynosi: 352,47 m. Całkowita szerokość pomostu wynosi: 15,20 m, w tym jezdnia dwupasowa o szerokości 2 x 3,50 = 7,00 m, chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach szerokości 2 x (1,50 + 1,50) m. Spadek poprzeczny na jezdni i na chodnikach wynosi 2%.
(źródło: http://www.mostypolskie.pl/most/most-wandy-krakow,124,.html)
Skrzynka powstała spontanicznie, podczas przejazdu przez Kraków.
Koordynaty bardzo zgrubne, ale padały mi baterie w gps-ie.