Przez Szczecin Port Centralny tory poprowadzono w 1859 r. po przebudowaniu dworca Szczecin Główny z czołowego w przelotowy. Aż do 1936r. przez stację prowadziły jedyne tory w kierunku Dąbia (przez stację Szczecin Lotnisko) i Podjuch. Po tym czasie zbudowano tory przez południową część Międzyodrza wzdłuż obecnej Autostrady Poznańskiej wraz z mostem przez Regalicę. Linię do Dąbia przez wyspę Siedlińską Kępę rozebrano w 1945 r. Przez wiele lat pełnił tylko funkcję dworca towarowego, głównie do obsługi szczecińskiego portu, obecnie także dla ruchu osobowego (z Wikipedii).
Zanim doprowadzono tory kolejowe do ówczesnego dworca tymczasowego (który pozostał do dzisiaj i pełni rolę Dworca Głównego), obecny Szczecin Port Centralny był stacją końcową. Później, przez Wyspę Jaskółczą doprowadzono tory do dworca, ale że kąt dla pociągu był zbyt duży by wjechać z Wyspy Jaskółczej na perony, pod obecną ul. Potulicką został wybudowany tunel kolejowy długości 160 m. Tunel ten istnieje do dzisiaj :) Aby zwiększyć liczbę osób, która mogła się w nim schronić w czasie wojny, przedzielono go na pół (w poziomie). Obecnie wykorzystywany jest jako powierzchnia magazynowa.
KESZ: kordy +/- 3 m, do wyjęcia potrzebna będzie penseta, z racji mikro brak jest również czegoś do pisania. Spojler na pewno podpowie...
Uważajcie, mimo wszystko stonki kręci się tam sporo...
25.01.2014r. - wymiana logbooka na nowy, kesz gotowy do szukania :)
15.03.2015r. - peron jak i kładka przeszły remont, zatem stary keszyk zniknął niestety, ale za to pojawił się nowyTym razem szukać trzeba nisko i w to samo miejsce odkładać, dziękuję :)