Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Wiadukty kolejowe nad ul. Ku Słońcu - OP3892
Owner: konger
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 16 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 19-06-2011
Date created: 20-06-2011
Date published: 20-06-2011
Last modification: 10-04-2016
123x Found
7x Not found
12 notes
watchers 1 watchers
81 visitors
86 x rated
Rated as: Good
2 x recommended
This cache is recommended by: konto_usuniete_10.12.2019_1, Serengeti
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  One-minute cache  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Jako, że skrzynki o tematyce kolejowej stały się swego czasu dosyć popularne, postanowiłem dołożyć swoje 5 groszy...

2 wiadukty kolejowe nad ul. Ku Słońcu wpisały się w krajobraz miasta. Dawno temu chciałem na wyższy wejść i dopiero założenie kesza "niejako zmusiło" do wdrapania się. 

W sieci nie doszukałem się daty zbudowania betonowego wiaduktu, niższy - metalowy - jest częścią linii kolejowej nr 406, oto co znalazłem na Wikipedii na temat tej linii: "Pierwszy odcinek (jednotorowy) pomiędzy stacjami Stettin Hauptbahnhof (Szczecin Główny) a Stettin Bredow (Szczecin Drzetowo) został otwarty w marcu 1898 r., drugi (dwutorowy) do stacji Jasenitz (Jasienica) 7 miesięcy później. W 1910 r. został oddany do użytku ostatni, jednotorowy odcinek do stacji Ziegenort (Trzebież Szczeciński). Linia nr 406 była jedną z ostatnich oddanych do użytku linii Szczecińskiego Węzła KolejowegoWedług pierwotnych założeń linia miała połączyć peryferyjne dzielnice Szczecina, a takimi były na przełomie XVIII XIX wieku m.in. PomorzanyPogodno i Niebuszewo (z tego powodu była nazywana Linią Obwodową Szczecina) oraz zakłady produkcyjne położone głównie nad Odrą – stocznieVulcan i Stettiner Oderwerke oraz hutępapiernięcementownię, w późniejszym czasie także fabrykę benzyny syntetycznej Hydrierwerke Pölitz (do 1945 r.; po 1969 r. Zakłady Chemiczne Police):. Reszta informacji TUTAJ. UWAGA! Linia towarowa jest czynna.

O keszu: południowo-zachodni kraniec wiaduktu... Proszę uważać, gdy w pobliżu będzie stonka. Początkowo plan był taki, by założyć kesza na wyższym wiadukcie, jednakże istniejące wysypisko śmieci zniechęciło mnie do tego. 

Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Parking area --- Tu można zaparkować samochód.
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Widok z górnego wiaduktu w kierunku zachodnim.
A tu kierunek wschodni i metalowy (keszowy) wiadukt
Tzw. górny wiadukt
Log entries: Found 123x Not found 7x Note 12x All entries Show deletions