Jako, że skrzynki o tematyce kolejowej stały się swego czasu dosyć popularne, postanowiłem dołożyć swoje 5 groszy...
2 wiadukty kolejowe nad ul. Ku Słońcu wpisały się w krajobraz miasta. Dawno temu chciałem na wyższy wejść i dopiero założenie kesza "niejako zmusiło" do wdrapania się.
W sieci nie doszukałem się daty zbudowania betonowego wiaduktu, niższy - metalowy - jest częścią linii kolejowej nr 406, oto co znalazłem na Wikipedii na temat tej linii: "Pierwszy odcinek (jednotorowy) pomiędzy stacjami Stettin Hauptbahnhof (Szczecin Główny) a Stettin Bredow (Szczecin Drzetowo) został otwarty w marcu 1898 r., drugi (dwutorowy) do stacji Jasenitz (Jasienica) 7 miesięcy później. W 1910 r. został oddany do użytku ostatni, jednotorowy odcinek do stacji Ziegenort (Trzebież Szczeciński). Linia nr 406 była jedną z ostatnich oddanych do użytku linii Szczecińskiego Węzła Kolejowego. Według pierwotnych założeń linia miała połączyć peryferyjne dzielnice Szczecina, a takimi były na przełomie XVIII i XIX wieku m.in. Pomorzany, Pogodno i Niebuszewo (z tego powodu była nazywana Linią Obwodową Szczecina) oraz zakłady produkcyjne położone głównie nad Odrą – stocznie: Vulcan i Stettiner Oderwerke oraz hutę, papiernię, cementownię, w późniejszym czasie także fabrykę benzyny syntetycznej Hydrierwerke Pölitz (do 1945 r.; po 1969 r. Zakłady Chemiczne Police):. Reszta informacji TUTAJ. UWAGA! Linia towarowa jest czynna.
O keszu: południowo-zachodni kraniec wiaduktu... Proszę uważać, gdy w pobliżu będzie stonka. Początkowo plan był taki, by założyć kesza na wyższym wiadukcie, jednakże istniejące wysypisko śmieci zniechęciło mnie do tego.
Symbol | Type | Coordinates | Description |
---|---|---|---|
Parking area | --- | Tu można zaparkować samochód. |